Åttaveckors ammar all vaken tid.
Ja, min åttaveckors ammar i princip all vaken tid, utan överdrift. Han mår bra, utvecklas och växer. Min fråga är om det här lugnar ner sig? Det börjar bli tufft för mina stackars bröstvårtor.
Ja, min åttaveckors ammar i princip all vaken tid, utan överdrift. Han mår bra, utvecklas och växer. Min fråga är om det här lugnar ner sig? Det börjar bli tufft för mina stackars bröstvårtor.
*puffar skamlöst*
Han fixar så mjölkproduktionen ökar eftersom han förmodligen har en tillväxtfas just nu
Det lugnar snart ner sig. Såna faser kommer med jämna mellanrum.
Ja precis, det kan mycket väl vara en tillväxtperiod. De kommer med jämna mellanrum, varar några dagar och kan vara ordentligt jobbiga. Dock är de nödvändiga eftersom de berättar för dina bröst att de behöver öka mjölkproduktionen eftersom din bebis plötsligt blivit lite större. Så det bästa är att låta honom hållas; stanna i sängen med honom så mycket du kan/vill och om du känner dig inlåst så kan du testa att ha honom ammandes i en sele medan du gör saker. Och använd bröstmjölk på dina stackars bröstvårtor och lufta dem så mycket som möjligt.
Det bra med tillväxtperioder är att de går över! Och när de gör det så behöver bebisen ta igen sig för det har varit jobbigt för honom också. Då sover han mycket i ett par dagar och du får också lite paus.
Tack för svar! Grejen är att det här inte är något nytt, utan han har ammat såhär mycket i princip hela sitt korta liv. Tror att han gillar att snutta . Problemet är att jag börjar fundera på om det kommer lugna ner sig nån gång.
Här har jag det så även efter 3 månader. En snutits som vägrar napp, flaska eller pappas famn. Det är asjobbigt ibland
Jag ammade varje timme, ca 25 min varje gång tills dottern var ca 4 månader. Då glesades det ut till var 1,5 timme på förmiddagarna... Kvällarna var det nonstop amning länge.
Det är sjukt frustrerande emellanåt att aldrig någonsin få ha sin kropp ifred. Mitt tips är att börja föra bok över amningstiderna, för om du hittar ett mönster och en förutsägbarhet i sugandet så är det enklare för dig att hantera mentalt.
Jag har också en snuttis. Jag tycker att det är rätt mysigt faktiskt. Jag jämför med en kompis vars bebis inte tar bröstet förrän han är rejält hungrig så han är väldigt svår att tillfredsställa, han måste bäras mycket, buffas i rumpan o.s.v. Själv kan jag ta fram bröstet och amma så blir han nöjd. Det är ju en kort period detta och jag kommer sakna det, detta är mitt tredje barn, en liten sladdis och den sista, snyft.