• Tjej85

Gravid direkt efter missfall (utan mens) nån mer?

Hej,
    Efter att ha försökt att bli gravid med vårt andra barn fick jag missfall 26/7 i vecka 7+3 (dagen efter att vi sett hjärtat slå) och var till gynakuten som konsteterade att allt var borta 29/7. När blödningen avtog tog jag både graviditetstest och ägglossningstest som visade negativt och vi började att sexa igen. Gjorde ett graviditetstest 24/8 efter att jag blivit extremt trött, lättirriterad och lätt illamåendes. Testet visade positivt. Jag har därmed inte haft någon mens efter missfallet innan jag blivit gravid igen. Såklart undrar man hur det ska gå denna gång när det gick som det gjorde förra gången. Jag tror jag hade ägglossning 12 augusti men vet inte säkert. Någon mer i samma situation som vill följas åt?

• Svar på tråden Gravid direkt efter missfall (utan mens) nån mer?
  • Drömmar och förhoppningar

Min tös fyller 1 år om några veckor, men min historia var exakt som din. Jag fick mitt andra missfall i dec -11 i v 6+5 efter att ha sett hjärtat slå dagen innan. Vi försökte igen så snart allt var konstaterat borta och jag hade slutat blöda, använde mig av ägglossningsstickor. Blev gravid i mitten av januari -12 innan mensen hade kommit tillbaks, och som sagt, nu har jag min flicka här, född i september -12. Vill berätta för att du ska veta att det visst kan gå vägen, vill ge dig hopp. Lycka till!

• Tjej85
    Drömmar och förhoppningar skrev 2013-09-03 12:28:51 följande:
    Min tös fyller 1 år om några veckor, men min historia var exakt som din. Jag fick mitt andra missfall i dec -11 i v 6+5 efter att ha sett hjärtat slå dagen innan. Vi försökte igen så snart allt var konstaterat borta och jag hade slutat blöda, använde mig av ägglossningsstickor. Blev gravid i mitten av januari -12 innan mensen hade kommit tillbaks, och som sagt, nu har jag min flicka här, född i september -12. Vill berätta för att du ska veta att det visst kan gå vägen, vill ge dig hopp. Lycka till!

Tack! Det är skönt att höra att det finns verkliga händelser som liknar min situation som slutat lyckligt :). Tack för att du delade med dig!
  • Mandyyy

Hade ett mf i Mitten av Juni och blev gravid direkt efter utan mens emellan. Trodde aldrig det:)
    Men glada är vi! Och hoppas att det ska gå vägen denna gång!
    Grattis till dig!

• Tjej85
    Mandyyy skrev 2013-09-04 17:59:57 följande:
    Hade ett mf i Mitten av Juni och blev gravid direkt efter utan mens emellan. Trodde aldrig det:)
    Men glada är vi! Och hoppas att det ska gå vägen denna gång!
    Grattis till dig!
    Hur långt gången är du nu? Har du fått göra något ultraljud? Jag tycker det känns jobbigt tills man har gått förbi tiden då man fick missfall. Jag har två veckor kvar tills dess. Jag håller tummarna för dig att det ska gå bra! 
  • Mandyyy
    Tjej85 skrev 2013-09-05 12:23:08 följande:
    Hur långt gången är du nu? Har du fått göra något ultraljud? Jag tycker det känns jobbigt tills man har gått förbi tiden då man fick missfall. Jag har två veckor kvar tills dess. Jag håller tummarna för dig att det ska gå bra! 
    Jag är i vecka 12. Jag fick göra ett ul i vecka 9. Och allt såg bra ut.
    Ska även få testa att lyssna på hjärtslagen nästa vecka eller göra ett nytt ul.
    Man nojjar verkligen extra mycket!
    Tack desamma! Klart vi fixar det denna gång!:)
  • Tjej85
    Mandyyy skrev 2013-09-05 13:30:11 följande:
    Jag är i vecka 12. Jag fick göra ett ul i vecka 9. Och allt såg bra ut.
    Ska även få testa att lyssna på hjärtslagen nästa vecka eller göra ett nytt ul.
    Man nojjar verkligen extra mycket!
    Tack desamma! Klart vi fixar det denna gång!:)
    Då har du verkligen klarat av den jobbigaste tiden :). Vad härligt! Jag hoppas också att det går lika bra för mig :). Jag är lite mer nojig men samtidigt mer nöjd och glad. Hade du samma symtom på graviditet nu som när du sedan fick missfallet?  
  • Drömmar och förhoppningar

Jag fick komma på ul i v 10. Min bm sa att i v 10 (nånstans kring 9+3, 9+4) är allt livsnödvändigt bildat och om allt ser bra ut då är chanserna mycket goda för att det ska sluta bra. Att göra ett tidigare ul än så menade hon på minskar inte min oro utan invaggar mig snarare i en falsk förhoppning - det hade jag ju redan fått erfara! Så jag fick vänta till v 10, var jätteorolig fram till dess och hade två blödningar - dels i v 5, dels i v 7-8. Inga stora blödningar, men blod och graviditet var för mig inget positivt, så det byggde såklart på min oro. Min bm var helt underbar och slängde in ett extra ul i v 14 innan rul i v 20. Så småningom släpper oron, men man får låta det ta sin tid. Kram.

• emelielj

Hej!

Jag är i samma situation.

Fick missfall i juli och hann inte få någon mens innan jag plussade igen.

Såg hjärtat slå förra veckan och är nu i 7+6.

Hade MA förra sommaren och efter två missfall är jag inte lite orolig för ett missfall till.

Är det vanligt att bli gravid direkt efter missfall? Och är det vanligt med tre missfall på raken?

• Em Em

Hej Tjej85! Jag är i samma situation. Hade en MA i somras som upptäcktes i v.10. Genomgick cytotecbeh o några dgr senarefick jag åka akut till sjukhus pga störtblödningar och blev skrapad. Drygt 2 v efter denna blev jag gravid igen och är nu i v.8. Fick ett tidigt ultraljud i v. 6+2 vilket såg normalt ut enl läk även om hjärtslag ej kunde ses än. Befinner mig nu på resa och fick en blödning i förrgår. Blev förstås jätteorolig för nytt missfall men ville ej söka vård utomlands. Kom dock bara blod i några timmar och sen har det inte varit något mer så jag känner mig lite lugnare nu. Har ej haft ont heller. Har ett nytt vul om drygt en vecka när jag är hemma igen.

• emelielj
    Em Em skrev 2013-09-13 21:23:26 följande:

Hej Tjej85! Jag är i samma situation. Hade en MA i somras som upptäcktes i v.10. Genomgick cytotecbeh o några dgr senarefick jag åka akut till sjukhus pga störtblödningar och blev skrapad. Drygt 2 v efter denna blev jag gravid igen och är nu i v.8. Fick ett tidigt ultraljud i v. 6+2 vilket såg normalt ut enl läk även om hjärtslag ej kunde ses än. Befinner mig nu på resa och fick en blödning i förrgår. Blev förstås jätteorolig för nytt missfall men ville ej söka vård utomlands. Kom dock bara blod i några timmar och sen har det inte varit något mer så jag känner mig lite lugnare nu. Har ej haft ont heller. Har ett nytt vul om drygt en vecka när jag är hemma igen.

Jag var också utomlands när mitt senaste missfall startade, det är inte roligt mitt på semestern att gå och vara orolig.. Om det redan har slutat är det säkert lugnt!

Jag störtbödde i fem dagar och kunde inte bada med familjen (var i Grekland) och hade som mensvärk. Håller tummarna!
Svar på tråden Gravid direkt efter missfall (utan mens) nån mer?