• Dino78

Men jag äter ju inte fil och keso!!!

Grrrr, blir irriterad!
    Sat och läste i en tråd här på fl om viktklubben, har funderat på det ett tag men det har aldrig blivit av. AB brukar strula på min dator men nu kom jag iaf in på det utan vidare och gick med i Viktklubben. Dyrt men jag får väl hoppas det är värt det.
    Hur som helst så sitter jag och spanar på vad man ska äta till frukost.
    Det är fil och det är keso. Och jag hatar både fil och keso!!!! Blä, blir irriterad. Fattar heller inte hur man söker reda på frukostar som innehåller det jag vill äta. Typ kokt ägg, rostat bröd, youghurt etc...blä. *irriterad*

• Svar på tråden Men jag äter ju inte fil och keso!!!
  • Jennie Brunflo

*fniss*

Jag har varit med och jag åt varken fil eller keso till frukost.
    Det ordnar sig ska du se!

Gå in under frukost...där hittar du ägg och rostbröd osv.

• Pokergirl

Precis, lägg in din egen favvofrukost, du hittar tillbehören i menyn till höger och kan lätt göra det till en favorit. Själv kör jag med hårt bröd. Insåg hur otroligt många kcal det är i mjukt bröd så jag bojkottade det. Hör av dig om du behöver hjälp!

• Jennie Brunflo

Ägg är väl ingen toppengrej heller....eller yoghurt....eller rostbröd....

Kul för dig va?

• Dino78

Yoghurt är väl ingen fara? Finns ju fettfri yoghurt, måste ju vara ungefär samma som fil?
    Äter aldrig frukost men äter ju hellre ett ägg än vidrig keso på macka! Blä!
    Flingor och mjölk...fan, kommer inte kunna äta nåt.
    Dricker heller varken te eller kaffe...kommer jag undan med några kalorier då eller? om typ frukosten innehåller 300 kalorier och det står att man ska dricka kaffe och jag inte gör det, blir det typ 280 då ist?

• Jennie Brunflo

Mitt tips:

Skit i de ihopplockade frukostarna och skapa en egen som du VILL äta.

Hoppa INTE över frukosten...det är den som drar igång förbränningen om du vill gå ner i vikt.

• Dino78

Nej jag ska börja äta frukost. men det gör mig orolig över att jag inte gillar äcklet som dom har i sina frukostar
    Nu har dessutom sidan slutat fungera Muntert att betala 300 spänn och så funkar inte sidan!

• Jennie Brunflo

Och du...tänk på att det är viktklubben...de går efter kalorier...inte fettfritt eller sockerfritt.
    Så fettfri yoghurt innehåller mycket socker... = kalorier....

• Pokergirl

Kaffe innehåller inga kcal, så det är inget att räkna bort. Om du går in i din dagbok och söker på livsmedel så får du fram olika saker att välja mellan. Ta ex ägg: Skriv ägg och du får en hel radda, välj ägg skriv in 1 st och markera frukost. Fram kommer att det ägget gav dig 73 kcal. Sen är det bara att fortsätta så med det du ätit.

Ägg är det inget fel på, inte heller yogurt så länge den inte är sötad. Kolla däremot vad du äter för bröd.

• vadskajaghetadå

åhh var glada ni som får äta vad ni vill ändå...

om man bara kunde äta en talrik fil och flingor *suck*

• Idun

Om du gillar ägg kanske du ska satsa på Gi-metoden istället? Jag började i förrgår och har ätit ägg och bacon till frukost. Det är ju inte vad jag är van vid precis...

Svar på tråden Men jag äter ju inte fil och keso!!!