• joppi32

Intervju som marknadskommunikatör. Vilken lön ska jag begära?

Hej,

Ska på intervju i nästa vecka ang. en tjänst som marknadskommunikatör. Inför mötet undrar jag vad en rimlig nivå är att lägga "löneribban" på.

Jag har de nödvändiga kvalifikationerna och erfarenheten som krävs för tjänsten men har aldrig titelmässigt arbetat som marknadskommunikatör tidigare. Jag har arbetat som informatör, webbansvarig o.s.v innan. Ofta arbetar man ju med snarlika uppgifter och behärskar ungefär samma saker inom dessa titlar/områden...

Men om jag nu ska lägga mig inom ett lönespann som marknadskommunikatör, var ska jag lägga mig då tycker ni?

*Arbetat inom webb & kommunikation de senaste 5 åren. Arbetat både inom privat/offentlig sektor samt på små och stora multinationella företag. Självlärd (enstaka kurser men ingen utbildning inom området).

(Har redan googlat lönestatistik så gärna personliga erfarenheter)

Tack!! Glad

löner, jobb, intervju, lön
  • Svar på tråden Intervju som marknadskommunikatör. Vilken lön ska jag begära?
  • Rockelina

Puffar av nyfikenhet. Har själv aldrig begärt lön utan brukar säga "så det stämmer mot vad gruppen som helhet har , vad har ni tånkt er?" De vet ju vad de är beredda att ge- du ska försöka lista ut det...

• joppi32
    Rockelina skrev 2013-09-03 14:39:19 följande:
    Puffar av nyfikenhet. Har själv aldrig begärt lön utan brukar säga "så det stämmer mot vad gruppen som helhet har , vad har ni tånkt er?" De vet ju vad de är beredda att ge- du ska försöka lista ut det...
    Jag brukar köra tvärtom. Att jag öppnar med ett bud så får de kontra. Men vill ju inte lägga mig way off, varken under eller över. Jag vill ju få så mycket som möjligt i förhållande till tjänstens svårighetsgrad och mina kvalifikationer. Men har som sagt inte så stor koll på löneläget som marknadskommunikatör.
Svar på tråden Intervju som marknadskommunikatör. Vilken lön ska jag begära?