• Anonym (kock)

Vad kostar det att ha privat kock?

Jag och maken har pratat om att anställa en privat kock så vi slipper laga mat. Någon här som har erfarenhet av att antingen ha personlig kock eller jobba som det i någons hem? Vad kan det kosta på ett ungefär att ha någon som kommer hem till en vid 15/16-tiden med handlad matkasse, och som sedan lagar kvällsmaten (tillräckligt mycket för att bli över till matlåda dagen efter) och som diskar upp efter sig? Tänker mig ett par timmars arbetstid om dagen för detta, måndag till fredag. Det måste vara hälsosam, god och nyttig mat lagad från grunden och ser helst att kocken har bra utbildning och väldigt goda kunskaper i näringslära. Så, vad kan det kosta per månad? 

Lägger detta anonymt eftersom...jag vill vara anonym helt enkelt.  

• Svar på tråden Vad kostar det att ha privat kock?
  • Anonym (one more kiss)

Ska kocken stanna kvar medan ni äter för att städa köket efteråt, eller menar du att maten skall lagas, kocken städar upp efter sig och sedan går lagom tills ni ska äta?

• Tow2Mater

Klocka dig själv genom alla laga mat till en vän; hur lang tid det tar dig att ta dig till affaren, handla, ta dig hem till henne, laga maten, vänta medans hon äter upp den, och sen diska och ta dig tillabka hem till dig. Ett par timmar?

• kaffeamanda

Varför inte bara köpa hämtmat från en restaurang? Det måste ju vara betydligt billigare i alla fall.

• Anonym (Lathet)

Inte undra på att så många singlar inte hittar hem till någon/med någon... Lathet att inte ens vilja, orka laga mat till sig själv om så för att kunna leva med lite stolthet i kroppen. Patetiskt.

Men... 

Timtaxa per timme bör ligga på ca 500.- om det är ett ärligt arbete exkl. varor.

Jag förmodar att ni kan tänka er att betala svart bara ni slipper laga mat så... en hundring bör räcka.

FYI

• Mikael007

Anonym (kock) skrev 2013-09-03 18:14:53 följande:
    Jag och maken har pratat om att anställa en privat kock så vi slipper laga mat. Någon här som har erfarenhet av att antingen ha personlig kock eller jobba som det i någons hem? Vad kan det kosta på ett ungefär att ha någon som kommer hem till en vid 15/16-tiden med handlad matkasse, och som sedan lagar kvällsmaten (tillräckligt mycket för att bli över till matlåda dagen efter) och som diskar upp efter sig? Tänker mig ett par timmars arbetstid om dagen för detta, måndag till fredag. Det måste vara hälsosam, god och nyttig mat lagad från grunden och ser helst att kocken har bra utbildning och väldigt goda kunskaper i näringslära. Så, vad kan det kosta per månad? 

Lägger detta anonymt eftersom...jag vill vara anonym helt enkelt.  

ca 40 45 tusen i månaden inräknat arbetsgivaravgift

• Mikael007
    Mikael007 skrev 2013-09-03 18:42:26 följande:

ca 40 45 tusen i månaden inräknat arbetsgivaravgift

.. anställd heltid alltså
  • Aniiee

Jag jobbade som privat kock i UK ett halvår. Var inte privat anställd, då, utan hade en chef, kan tänka mig att rentachef är ungefär samma upplägg. Prislappen var 50-70 £ i timmen beroende på tidsåtgång, svårighetsgrad och antal personer. Och så lite specialtariffer till födelsedagar ock annat sånt.

Yaoi is the opiate of the fangirls
Svar på tråden Vad kostar det att ha privat kock?