• Uffesson

Skor till 3-månaders - dop!

Hej! Min son ska döpas den 21 september. Han kommer då att vara 3 månader och en vecka gammal. Jag tänkte inhandla ett par skor eller mockasiner till honom, men vet inte vilken storlek man ska satsa på.

Han är en rätt liten bebis och har fortf. strlk 56. Vad tror ni?

• Svar på tråden Skor till 3-månaders - dop!
  • stickkontakt

För det första: Varför ska ett barn som inte ens kan stå ha skor?

För det andra: Storleken beror ju på vilken hur stora fötterna är. Mät! Sen gör det knappast något om de är lite stora, han ska ju inte gå i dem i alla fall. 

• Uffesson
    minignagarn skrev 2013-09-03 20:16:12 följande:
    Hm har bra mjuka "skor" att va fin i!
    Ta med honom och prova!
    Vad fint! :) Får kolla upp det. Grejen var lite att jag kollade på tradera nu och hittade några alt.
    stickkontakt skrev 2013-09-03 20:17:06 följande:
    För det första: Varför ska ett barn som inte ens kan stå ha skor?

För det andra: Storleken beror ju på vilken hur stora fötterna är. Mät! Sen gör det knappast något om de är lite stora, han ska ju inte gå i dem i alla fall. 
    Vill klä upp honom lite samtidigt som jag vill hålla honom varmare än bara med strumpor på. Han blir alltid så kall om fötterna.

Nej, det är ju sant.
  • Eleonor01

Det finns strumpor som ser ut som skor m skosnöre på. Sök på strumpskor så hittar du. Jag hade såna till min pojke. Jätte söta :)

• hallontryffel

Är det inte samma storleksmått på skor som på strumpor? Annars håller jag med dem som tipsat om att prova i butik, då kan du ju testa vilken storlek du ska beställa på nätet.

• Uffesson

Det blev ett par lackskor. Glad

Svar på tråden Skor till 3-månaders - dop!