• Anonym (Katti)

Ni som ätit Furadantin mor urinvägsinfektion...

...Hur lång tid tog det för er innan ni kände effekt av antibiotikan?

Tack! 

• Svar på tråden Ni som ätit Furadantin mor urinvägsinfektion...
  • Anonym (+)

Ja. 5 dagar. Fick sepsis. Om du inte fått göra odling: se till att få göra det.

• Anonym (Katti)

Tack hörrni!

Jag blev bara lite less eftersom apotekaren glatt berättade att det här minsann kommer jag att märka redan första dagen.
    Då blir man lite less när man är inne på tredje dagen och fortfarande mår dåligt.
    Jag har lämnat odling också, så det visar sig väl då svaren kommer om det är rätt eller fel antibiotika, eller om det ens är uvi jag har.  

• Flisan79

Väldigt olika. Har ätit mååånga ggr. Ibland direkt och ibland har det tagit nästan en vecka.

Tips: ät även alvedon (inflammationshemmande). Drick tranbärsjuice. Ät mycket vattenmelon (gör att du kissar ut mycket vatten och på så vis rensar "rören") alternativt drick MYCKET! Se till att hålla dig varm runt baken/magen. Sov tex i mjukisar.

Har haft uvi ca 1 ggr/m mellan jag var 16 och 26.

• Anonym (Katti)
    Flisan79 skrev 2013-09-03 21:09:05 följande:
    Väldigt olika. Har ätit mååånga ggr. Ibland direkt och ibland har det tagit nästan en vecka.

Tips: ät även alvedon (inflammationshemmande). Drick tranbärsjuice. Ät mycket vattenmelon (gör att du kissar ut mycket vatten och på så vis rensar "rören") alternativt drick MYCKET! Se till att hålla dig varm runt baken/magen. Sov tex i mjukisar.

Har haft uvi ca 1 ggr/m mellan jag var 16 och 26.
    Men stackare!!!
    Tack för tipset om alvedon. Ska köpa tranbärsjuice också, och massa annat med vätska!

Men om du har uvi så ofta, hur ofta har varit tvingad att äta antibiotika? 
  • Flisan79

Det är inte synd om mig längre. När jag var 27 fick jag mitt första barn och sen dess har det varit mycket bättre. Bara några ggr/år (kanske är mycket för andra men..ja).

Nej jag äter bara antibiotika när det är riktigt illa (typ kissar blod) eller inte vill gå över på ett par dagar. Jag har med tiden blivit duktig på att känna när det är på g och ofta räcker de råd jag gav dig. Hade faktiskt så igårkväll men är redan bättre.

• Dijana

Min dotter, 7 år, har använt det nu dagligen i 4 år och har inte haft ngn UVI på den tiden, men det var oldling som bestämde.

• Anonym (Kissen)

Åk till läkaren igen som skrev ut. Man bör verkligen känns bättring samma dag eller dagen efter. Du kan vara resistent mot just den sorten.

Det hände mig, fick utskrivet en sort, mådde katastrof!! De tog en odling men det tog ju tid innan svaret kom. Efter fyra dagars helvete, jag kissade inte längre utan pressade snarare koagler från urinblåsan eftersom den var så uppretad. Då ringer de och säger att kuren var verkningslös. Byter sort och dagen efter är jag då gott som återställd!

• Anonym (Kissen)

Hörrni, detta med tranbärsdricka, skippa det!! Det innehåller mest socker. Drick citronvatten!! Det är rent och surt utan massa skräp i. Jag har också fått det rådet otaliga gånger men som sagt det som verkligen är bra för urinblåsan är citron, persilja är tydligen också bra.

• madieh

För mig har alltid Furadantin hjälpt inom en timme. :) men jag har väl haft tur :P

Svar på tråden Ni som ätit Furadantin mor urinvägsinfektion...