• Anonym (Vaselin)

Tips för torra slemhinnor i underlivet! Dela med er!

Här kan vi dela med oss av våra tips.

Själv så har jag aldrig haft problem med musslan förut, förrän nu i sommar. Jag fick svamp som jag behandlade med två kurer innan det gav med sig. Direkt efter fick jag urinvägsinfektion... jippi. Sen dess har mitt underliv varit väldigt irriterat, jag tycker att jag har provat massor, till exempel salvor från apoteket, Ovesterinvagitorier, köpt Membrasin på hälsokosten för nästan femhundra spänn. Ibland har det känts nästan bra och så har irritationen kommit tillbaka...

Vad har då funkat för mig? Jo, en väninna som har ungefär samma problem hade fått rådet att tvätta underlivet med olivolja, och smörja med vanligt vitt vaselin. Ja, naturligare grejer finns ju knappast så jag provade. Smörjer med en liten klick vaselin efter dusch, och efter två veckor har jag inga besvär alls!

Min väninna fick även rådet att inte använda glidmedel, utan använd vaselin då också, om man behöver. 

Sen kanske det beror på varför man har torra slemhinnor i och för sig. Jag är snart 50 så i mitt fall det är förklimakteriet som spökar... 

Svar på tråden Tips för torra slemhinnor i underlivet! Dela med er!