Hur tränar jag för att få bort hängmagen?
Har fått 7 barn vilket har satt sina spår men har nu tagit tag i min kost o har även börjat gå varje dag. Men hur ska jag träna för att få bort min hängiga mage?
Har fått 7 barn vilket har satt sina spår men har nu tagit tag i min kost o har även börjat gå varje dag. Men hur ska jag träna för att få bort min hängiga mage?
Jag har läst på en del om det och verkar som att det gäller att träna dom inre och yttre magmusklerna. Dvs plankan och armhävningar varje dag. Du kan även gå in på mamimami.se och sök på internet så hittar du nog massor med bra övningar:) Jag kör plankan och armhävningar nu men ska när det känns okej, börja med riktig core träning.
Tack för bra tips!
Inga mer tips?
Plankan är toppen för magen :)
Som sagt, stärk den inre magmuskulaturen, med statiska övningar som plankan, i olika varianter. När du klarar dessa i låt säga 1-1.5 minut så är det dags att gå över till lite svårare magövningar.
Sitter du vid datorn eller tv:n sitt på en pilatesboll som bidrar till att bygga upp de inre musklerna i bålen.
Yoga har också många bra övningar för att stärka bålen och som är skonsammare än plankan.
I övrigt så tar det ganska lång tid för huden att dra tillbaka efter man fått barn, ge det iaf 2 år efter uppnådd vikt.
Pilates! Köp hem en matta och kör via youtube blogilates. Hon är grym och du ser snabbt en förändring!
För att vara helt ärlig så finns det INGEN övning som kan få bort hängmagen.
Diet är det ENDA sättet att få bort hängmagen.
Man kan träna magmusklerna, få starkare magmuskler, större magmuskler.
För att träna magmusklerna är övningar som sit-ups (hur många olika varianter som helst) plankan, fällkniven, pilates mm. Sedan finns det mer avancerade som man kan göra senare, när man blivit starkare.
Vem är jag? Jag har varit bodybuildare och är PT.
Det kan ju vara så att det är slapp hud också, sladdrig och det är svårt/omöjligt att träna bort eller få bort med diet. Jag har själv lite sladdrig hud på just magen efter viktnedgång och graviditet.