• enmodi­gman
    Äldre 3 Sep 22:22
    1795 visningar
    5 svar
    5
    1795

    Min svägerskas kaka smakade äckligt

    Hur skulle ni göra i den situationen, er svägerska bjuder på kaka och den smakar som något som katten släpat hem och gömt i badrummet och legat i två veckor. Sväljer ni och säger att den är himla god eller spottar ni och fräser och rusar på toa? Väntar ni kanske in de andra gästernas reaktion så ni slipper vara först med ett ärligt omdöme?

  • Svar på tråden Min svägerskas kaka smakade äckligt
  • Äldre 3 Sep 22:25
    #1

    Skulle säga till att den smakar konstigt!

  • Äldre 3 Sep 22:27
    #2

    Jag hade sagt "den var ovanlig, vad är det i den?" . Svalt den tugga jag hade bitit av och sedan inte ätit mera men inte gjort någon affär av det. Bett om mer kaffe, skrynkla servetten över etc. Inte låtsas om att jag inte ätit upp.

    Är hon ofin nog att fråga hade jag sagt "jo men jag har lite svårt för just sesamfrön / koriander / vad det nu är, men gillar man det är den säkert jättegod."


    42.
  • Queeni­e70
    Äldre 3 Sep 22:27
    #3

    Ens med den bästa vilja i världen, Så kan jag inte svälja nåt läbbigt så jag hade spottat ut den.

  • Äldre 3 Sep 22:29
    #4

    Om jag måste vara ohövlig för att vara ärligt så brukar jag avstå från ärligheten och ljuger alltså skamlöst. Sköljer ned eländet med några klunkar kaffe och rör den inte vidare. Oaptitligare saker än så har man ju svalt vid tillfälle, och då har det vanligtvis inte ens funnits något kaffe i närheten .

  • Loriya­na
    Äldre 3 Sep 22:32
    #5

    En gång när jag hade släkten på besök så hade jag råkat ta vällingpulver istället för vetemjöl i äppelpajen. Tror min mamma sa efter ett tag att pajen smakade lite konstigt...

Svar på tråden Min svägerskas kaka smakade äckligt