Positivt graviditetstest. Vad händer nu??
Hej alla. Har kikat in på familjeliv titt som tätt. Nu har jag gjort mig en användare. I morse tog jag ett graviditetstest eftersom att jag har kännt mig illamående och trött de senaste dagarna. Senaste mensen var den 25 juli, så mensen är också sen. Graviditetstestet visade i morse två sträck, rätt tydligt. Men jag kan inte tro att det stämmer ändå. Vet inte om det är på grund av alla mina negativa test jag tagit senaste tiden.. För ca tre år sedan, fick jag missfall med min fd sambo innan jag ens visste att jag var gravid. Och sedan dess har jag inte blivit gravid. Har till och med gått runt och trott att jag inte kan bli det. Men då till mina funderingar.. Kan grav testet visa positivt även fast det är negativt? Två streck syntes nästan omgående när testet gjordes, och som sagt väldigt tydligt. Ska jag fortsätta ta fler test ett tag nu? Va gör man efter ett positivt grav test? Ringa barnmorska, vårdcentral?! Va händer liksom Är jätteglad just nu, och det blev sambon med. Men man vågar inte hoppas på något ännu.