• unforgettable

överklaga VB, erfarenhet?

Vad är eran erfarenhet av att överklaga? Hur lång tid har det tagit och vad har erat barn för ålder och diagnos?

Det är detaljerna som gör helheten
  • Svar på tråden överklaga VB, erfarenhet?
  • unforgettable
    Garderoben skrev 2013-09-06 19:24:34 följande:
    Har ingen erfarenhet av att själv överklaga vårdbidraget men det kan variera på allt från ett par veckor till ett antal månader, i extrema fall upp mot något år...hoppas att det finns några som svarar dig =)

Okej..... nu är den inskickad iaf :)
  • mclo

Överklagade då handläggaren vi hade på FK inte lyssnade på oss och skrev inte ner nånting, men fick avslag på det.
    Ska skicka in en ny snart och hoppas att det går bättre den här gången.
    Sonen har en ovanlig kromosomavvikelse och en hjärnskada, trolig språkstörning, autism, adhd och utvecklingsstörning..

Min alldeles egna ängel på lånad tid, 13Q deletionssyndrom
  • unforgettable
    mclo skrev 2013-09-10 15:28:28 följande:
    Överklagade då handläggaren vi hade på FK inte lyssnade på oss och skrev inte ner nånting, men fick avslag på det.

Ska skicka in en ny snart och hoppas att det går bättre den här gången.

Sonen har en ovanlig kromosomavvikelse och en hjärnskada, trolig språkstörning, autism, adhd och utvecklingsstörning..

okej. Vad trist! :( vad fick ni i vb och vad önskar ni få?
  • AnnieS

Jag har inte överklagat, men jag frågade kring detta när jag ansökte. Handläggaren jag pratade med hade inga exakta siffror på det men sa att ca 10% av de som överklagade fick ändrade beslut. Det är kanske skillnad mellan olika områden. Detta gäller Malmö.

• mclo
    unforgettable skrev 2013-09-10 18:16:32 följande:

okej. Vad trist! :( vad fick ni i vb och vad önskar ni få?
    Fick inte heller hem något förslag så man kan komplettera innan det tar beslutet som man ska få.
    Vi fick 1/4 trots att det finns ett till barn med exakt samma avvikelse men lättare som fick större del.
    Hade velat haft 3/4
    Min alldeles egna ängel på lånad tid, 13Q deletionssyndrom
Svar på tråden överklaga VB, erfarenhet?