Hjälp mig tyda en dröm!
Hej!
Inatt drömde jag en väldigt speciell dröm och reagerade på att jag kom ihåg den så tydligt när jag vaknade!
Skulle vilja ha hjälp med att tyda denna drömmen eftersom jag tror den speglar en pågående situation i mitt liv, har mina gissningar på vad den kan betyda men det vore kul med lite olika infallsvinklar :)
Såhär utspelar den sig:
Jag och min närmsta väninna ligger och sover i min lägenhet när en afrikansk man plötsligt bryter sig in, jag försöker prata med honom och frågar vad han vill men han förstår ju mig givetvis inte. Istället försöker han till slut våldta mig. Jag försöker under tystnad sprattla mig ur situationen och lyckas hålla honom på avstånd men förstår att jag inte kommer kunna hålla honom borta hur länge som helst. Min vän ligger fortfarande och sover när detta händer och plötsligt under kampen med mannen så "däckar" han av. I samband med att han "somnar" får jag även kontakt med min vän och vi tittar på varandra och jag säger: spring.
Vi lyckas fly undan från lägenheten och springer upp till en vän som bor i närheten av mig för att ta skydd. Väl där så visar det sig att han har fest och det är kaos och alla är fulla och ingen lyssnar på oss eller förstår när vi berättar, de tror att vi ljuger och hittar på.
Vi tog inte med oss våra telefoner så därför var vi tvungna att låna av någon för att ringa polisen. Men av någon anledning så hade de flesta telefoner svårt att fungera. När vi ändå väl kom fram till polisen så tyckte inte de att det var så allvarligt och de ville inte skicka ut någon polisbil om vi inte var säkra på att han var kvar i lägenheten. Jag blev trött på den andra personen i luren och la på och ringde upp igen för att prata med någon annan istället men fick samma bemötande igen. Jag upprepade detta flera gånger men blev till slut så trött på dem svar jag fick att jag struntade i att ringa mer och gick ner till lägenheten för att se om han var kvar.
Väl framme vid lägenheten så fick vi se att mannen inte var kvar och han hade varken stulit något eller vandaliserat lägenheten, allt var precis som vanligt!
Det som jag tyckte var märkligt är att jag under hela drömmen aldrig kände mig särskilt hotad av mannen utan var relativt lugn, det som skapade min ångest i drömmen var att jag var orolig att han skulle förstöra min lägenhet och att jag inte fick hjälp av polisen!
Vad tror ni? :)