• Ssnilsson

Hur koppla in bänkdiskmaskin?

Kanske är fel forum att fråga, men jag chansar! Jag och killen har precis flyttat, och vi vill gärna ha bänkdiskmaskin. Bor i hyreslägenhet. Har ingen aning om hur vi ska koppla in diskmaskinen, då vi båda är väldigt dålig på de ämnet. Jag har läst lite och jag har förstått att man behöver nån vis "blandare" men förstår fortfarande inget. Någon som kan förklara hur man måste göra för en okunnig tjej?

• Svar på tråden Hur koppla in bänkdiskmaskin?
  • Pettersson

Du måste skaffa en köksblandare som har diskmaskins uttag hälst på ovansidan. Så de e bara att gå till närmaste rörfirma å köpa en sådan, å när du ser priset på en sådan så kommer du att diska för hand istället.

• Birgitta2

En speciell blandare behövs för att koppla till vattenslangen som leder vattnet in i maskinen. Jag skulle råda er att inte byta själva om ni inte har kunskap. Snacka med vaktmästaren. Det är möjligt att ni själva får betala blandaren, men i övrigt hjälper säkert vaktmästaren till.

• linnéa001

Min syster har en och hon kopplar på den på vattenkranen. Då kan man inte använd kranen medan den diskar, men det är det kanske värt.

• matildadl

Jag kopplar in min i kranen, oftast kör jag ett program på disken är klar på 30 minuter, jag brukar oftast vänta med att diska tills dess att jag är klar med allt (städning och annat efter matlagning)

• gunde345

Om man inte vet någonting om detta är det bästa att låta bli. Att behöva betala vattenskador och orsaka dödsfall pga elfel är det som kan hända.

Så prata med Hyresvärden och få en offert på vad det kostar. Om de tillåter att koppla på kranen och el-uttag finns snackar vi några hundringar.

Om blandare behöver bytas och el dras fram så hamnar vi på några tusen

Svar på tråden Hur koppla in bänkdiskmaskin?