• dimi

Någon som har Addissons eller har koll på det?

Jag har letat i forumet, men har inte lyckats hitta så mycket om det alls. Är det någon av er som har koll på Addisons sjukdom? Jag insjuknade för några år sen i det som visade sig vara hypotyreos och B12 brist, och var allvarligt sjuk. Nu har jag fått behandling med Levaxin, Liothyronin samt B12 sprutor varje månad, så jag mår mycket bättre.

Däremot blir det inte riktigt bra, och jag har en hel del krämpor kvar. Jag har väldigt mycket huvudvärk, ont i leder och i kroppen, är trött och yr, har lågt blodtryck och har de senaste veckorna varit lite illamående. Förutom det har jag även problem med övertemp eller feber rättare sagt. Jag har de senaste 2 åren ungefär haft problem med en kroppstemperatur som har legat mellan 37.5 och 38, men de senaste månaderna har det hamnat på 38.8 eller 39 grader. Har även stora problem med minnet och koncentrationen.

Jag har tagit prover och kortisolvärdet på fastande mage på morgonen var 224. Övriga prover var bra, förutom TSH som ligger lite pressat tyckte läkaren.

Jag har som sagt hypotyreos, B12 brist och är glutenallergiker, och alla de kan hänga ihop med Addisons.

Vad tror ni, är det ett sammanträffande eller kan det vara Addisons jag har? Läkaren tycker vi ska ta om kortisolprovet om några veckor, men gör inte så mycket mer åt det. Själv tänker jag att om jag hade Addisons borde jag väl vara helt sänkt eller? Jag jobbar ju och kämpar på trots allt.

Hur har ni som har det mått och hur låg erat kortisolvärde?

Svar på tråden Någon som har Addissons eller har koll på det?