• jisses

    Utredning vid sekundär barnlöshet

    Vi har ett barn sedan tidigare, blev till på 4e försöket. Han är 6 år o vi har kämpat länge för en liten till. Skickat egenremiss till infertilitetskliniken och fått tillbaka att vi kallas inom 3 månader. Någon mer som ska eller har varit på utredning trots barn tidigare?

  • Svar på tråden Utredning vid sekundär barnlöshet
  • Thotis90

    Jag räknas som sekundärt barnlös då jag har varit gravid förut (gjorde dock abort efter nästan halva graviditeten, -08). Jag har försökt bli gravid i totalt 2,5 år utan resultat. Vi är oförklarligt barnlösa då det inte har hittats några fel på oss. Diagnosen blev dock kvinnlig infertilitet (ospecificerad) då sambons spermaprov var normalt.


    Oförklarligt (och sekundärt) barnlös - hedblom.blogg.se
  • jisses
    Thotis90 skrev 2013-09-05 01:05:58 följande:
    Jag räknas som sekundärt barnlös då jag har varit gravid förut (gjorde dock abort efter nästan halva graviditeten, -08). Jag har försökt bli gravid i totalt 2,5 år utan resultat. Vi är oförklarligt barnlösa då det inte har hittats några fel på oss. Diagnosen blev dock kvinnlig infertilitet (ospecificerad) då sambons spermaprov var normalt.
    Oförklarligt (och sekundärt) barnlös - hedblom.blogg.se

    Jobbigt för er..... Får i någon hjälp eller får ni fortsätta försöka på egen hand?
  • Thotis90
    jisses skrev 2013-09-05 10:58:37 följande:

    Jobbigt för er..... Får i någon hjälp eller får ni fortsätta försöka på egen hand?
    Det har skickats en remiss till IVF. Fertilitetsläkaren frågade dock aldrig om vi vill göra det, utan tog förgivet att vi vill det så vi skall kontakta henne och säga att vi inte kommer att göra det. Vi vill försöka på egen hand ett tag och om det inte tar sig inom en viss tid (hur lång har vi inte bestämt) kommer vi att göra insemination i Uppsala.
    Oförklarligt (och sekundärt) barnlös - hedblom.blogg.se
  • Thotis90
    jisses skrev 2013-09-05 11:12:37 följande:
    Ok..... Får man fråga varför ni gjorde abort eller är det känsligt?
    Jag gjorde abort -08, med en annan man, p.g.a. att man misshandlade mig (före, under och efter graviditeten). Jag hade inte klarat av att lämna honom om jag fullföljt graviditeten och jag ville inte utsätta barnet för samma lidande som jag fick utstå.
    Oförklarligt (och sekundärt) barnlös - hedblom.blogg.se
  • jisses
    Thotis90 skrev 2013-09-05 11:25:50 följande:
    Jag gjorde abort -08, med en annan man, p.g.a. att man misshandlade mig (före, under och efter graviditeten). Jag hade inte klarat av att lämna honom om jag fullföljt graviditeten och jag ville inte utsätta barnet för samma lidande som jag fick utstå.

    Styrkekram till dig för att du var så osjälvisk.
Svar på tråden Utredning vid sekundär barnlöshet