• Anonym (En som undrar)

Kan man ha co adress hos barnets mamma??

hej!!

jag har lite struligt i livet, har inget hem och bor hos vänner. Nu är det så att jag måste flytta min adress och skatteverket är på mig som bara den.

Barnets mamma har sagt att jag kan ha en co adress hos henne om man får utan att underhållet och det påverkas eller ändrats.

så min fråga är till er. kan man det? jag ska bara ha adressen där inget annat. så jag kan få min post.

Tacksam för svar

• Svar på tråden Kan man ha co adress hos barnets mamma??
  • Anonym (soc.)

Nej, det skulle sannolikt påverka både hennes underhåll och om hon exempelvis har bostadsbidrag. Skaffa dig en postbox istället.

• Anonym (En som undrar)
    Anonym (soc.) skrev 2013-09-04 21:31:28 följande:
    Nej, det skulle sannolikt påverka både hennes underhåll och om hon exempelvis har bostadsbidrag. Skaffa dig en postbox istället.
    har bara till företag här och sen blir det för dyrt.
  • Anonym (Ja)

Du kan ha särskild postadress utan att det påverkar henne. Det kan ju vara så att FK undrar exempelvis men då får hon ju förklara läget.

• Anonym (En som undrar)
    Anonym (Ja) skrev 2013-09-04 21:43:03 följande:
    Du kan ha särskild postadress utan att det påverkar henne. Det kan ju vara så att FK undrar exempelvis men då får hon ju förklara läget.
    ok.. då ska jag kolla upp detta.. tack för svaret
  • Anonym (soc.)
    Anonym (Ja) skrev 2013-09-04 21:43:03 följande:

Fk är inte särskilt flexibla. Det räcker knappast med att 'förklara' om det vore så lätt så skulle ju många kunna påstå att det egentligen bara är en postadress för att kunna casha in underhållsstöd fast de lever som par. Vad har du ts för försörjning nu? A-kassa?
  • Anonym (En som undrar)
    Anonym (soc.) skrev 2013-09-04 22:07:53 följande:

Fk är inte särskilt flexibla. Det räcker knappast med att 'förklara' om det vore så lätt så skulle ju många kunna påstå att det egentligen bara är en postadress för att kunna casha in underhållsstöd fast de lever som par. Vad har du ts för försörjning nu? A-kassa?

jag har bara aktivitetsstöd. och varken soc eller nån annan vill hjälpa med bostad så jag kan ha mina barn, samt har jag massa skulder sen jag va tonåring och hittade på skit.

nu försöker jag få allt på rättsida, söka jobb, ja allt för få ordning på livet.

• spirituality

Du har ingen annan du kan skriva dig hos, dina föräldrar, syskon eller någon kompis?
    Tror också det kan bli problem med underhållet etc om du har din postadress där.

• Omogen citron

Skriver du dig hos ditt ex så ryker både ditt socialbidrag och underhållsstödet. Ni räknas som ett par och era inkomster räknas ihop.

• Anonym (123 abc)

Skulle det funka med att ha "Poste Restante"? (tror jag det heter). Dvs, Kalle Karlsson, poste restante, Storstad 123 45.

Det är ju bara en adress, man kan inte vara skriven på det sättet. Det är som postbox fast inte lika säkert och man måste gå till själva postkontoret och fråga om det är någon post till dig.

• Anonym (Jadu)

Det skulle sannolikt bli en utredning hos FK och det skulle givetvis ställa till med lite problem för henne. Inte allt för lätt att bevisa att du inte bor där... Finns det ingen annan du kan skriva dig hos eller ha en Poste Restante-adress? 

Svar på tråden Kan man ha co adress hos barnets mamma??