Frilans- när berätta?
Jobbar som frilansande skådespelare sedan 10 år. Är i v 14 och har en rejäl kula och har svullnat upp i ansikte, händer o fötter. Vill vänta tills vi gjort ultraljudet i vecka 18-19 men nu börjar folk gissa och en del fråga. Känns inte bra att ljuga. Jag har agenter som säljer in mig och de måste ju snart få veta men jag misstänker att jag inte kommer att få några erbjudanden så fort det blir känt. Framför allt för att producenter är rädda att det ska bli produktionsstopp och stora kostnader om jag plötsligt skulle må dåligt etc.. Dvs inget jobb i sex månader om jag inte lyckas få talböcker radioteater mm. Det känns mycket trist och oroande inför föräldrapenningen. Läkaren på MVC har sagt att jag kan bli sjukskriven men känner mig inte sjuk. Trött o rund bara :) Ett problem är också att det i min bransch tyvärr inte premieras med extrakilon på tjejer så kanske att jag borde berätta istället för att gå på möten där rollsättarna tycker jag är för rund för framtida uppdrag?? Ja, det är en helt knasig utseendefixerad verklighet som jag gör allt för att bekämpa men jag kan inte ändra på hur det faktiskt ser ut just nu. Tacksam för råd! Glad förstagångsförälder