• Anonym (Förvirrad)

Han visar intresse men hör inte av sig?

Jag känner mig lite fjantig som ens skriver det här men jag behöver verkligen råd.
    Jag har träffat en kille två gånger, innan vi sågs pratade vi varje dag, smsade hela dagarna.
    Efter att vi sågs senast hörde han av sig via sms och skrev gulliga grejer.
    Men efter ett par dagar insåg jag att det bara var jag som började höra av mig till honom samt att han var lite "off" på ett sätt.

Jag hörde av mig senast i söndags och han är som alltid gullig och kallar mig för fina smeknamn och skickar hjärtan via sms. Men jag bestämde mig efter det att inte höra av mig för att se om han hörde av sig till mig.
    Har inte hört ett ljud sen dess.

Varför visar han ens ett intresse när jag väl hör av mig men inte själv kan höra av sig?
    Väntade han på att jag skulle tröttna så det kan rinna ut i sanden? Gör människor så?

Är jag envis/dum som inte ens tänker höra av mig för att få reda på vad som hände?

• Svar på tråden Han visar intresse men hör inte av sig?
  • Anonym (dejtingexperten)

Det enda sättet att få reda på fakta är att fråga. Fråga neutralt om han vill fortsätta dejta eller inte, typ: "Hej! Jag tänkte bara höra om du vill fortsätta ses eller om du känner att vi inte connectade tillräckligt när vi senast sågs? Bara så att jag vet alltså :)"

Sedan kan jag säga som så, i egenskap av att ha dejtat MYCKET att om en kille är intresserad - då hör han av sig. så enkelt är det.

Och ja; människor (somliga) gör verkligen så, de väntar på att det ska rinna ut i sanden eftersom de tycker att det är jobbigt att säga som det är och göra någon besviken.

• Anonym (X)

He's just not that into you.

• Anonym (Förvirrad)
    Anonym (dejtingexperten) skrev 2013-09-05 10:24:54 följande:
    Det enda sättet att få reda på fakta är att fråga. Fråga neutralt om han vill fortsätta dejta eller inte, typ: "Hej! Jag tänkte bara höra om du vill fortsätta ses eller om du känner att vi inte connectade tillräckligt när vi senast sågs? Bara så att jag vet alltså :)"

Sedan kan jag säga som så, i egenskap av att ha dejtat MYCKET att om en kille är intresserad - då hör han av sig. så enkelt är det.

Och ja; människor (somliga) gör verkligen så, de väntar på att det ska rinna ut i sanden eftersom de tycker att det är jobbigt att säga som det är och göra någon besviken.

Ja du har nog rätt, innerst inne vet jag nog också det. Så dumt att ge någon falska förhoppningar bara..
  • Anonym (dejtingexperten)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2013-09-05 11:38:32 följande:

Ja du har nog rätt, innerst inne vet jag nog också det. Så dumt att ge någon falska förhoppningar bara..

Det är jättedumt men tyvärr väldigt vanligt förekommande, även om man har varit tillsammans i över ett halvår...

Fast innan du bestämmer dig för att han inte är intresserad, ta ändå reda på det, för din egen skull, så att du slipper gå omkring och undra.
  • Anonym (fegis?)

Här får man nog se lite mer till handling än till ord. Är killen verkligen intresserad så hör han av sig. Att slänga iväg ett sms med söta ord och hjärtan betyder ju ingenting om inte det följs upp med handling. Fegisar väljer kanske att låta saker rinna ut i sanden.

Jag skulle inte kontakta honom för att få ett svar eller en förklaring, eftersom jag skulle tolka hans agerande som svar nog. Det skulle räcka för mig.

• Anonym (Förvirrad)
    Anonym (fegis?) skrev 2013-09-05 13:07:04 följande:
    Här får man nog se lite mer till handling än till ord. Är killen verkligen intresserad så hör han av sig. Att slänga iväg ett sms med söta ord och hjärtan betyder ju ingenting om inte det följs upp med handling. Fegisar väljer kanske att låta saker rinna ut i sanden.

Jag skulle inte kontakta honom för att få ett svar eller en förklaring, eftersom jag skulle tolka hans agerande som svar nog. Det skulle räcka för mig.

Nej jag tänker inte höra av mig heller faktiskt, med lite insikt från er och mig själv får jag helt enkelt inse att jag får söka vidare efter någon som verkligen tycker om mig :)
  • Anonym (fegis?)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2013-09-05 13:37:20 följande:

Nej jag tänker inte höra av mig heller faktiskt, med lite insikt från er och mig själv får jag helt enkelt inse att jag får söka vidare efter någon som verkligen tycker om mig :)
    Ibland får man kyssa flera grodor innan man hittar sin prins! Jag önskar dig lycka till! {#emotions_dlg.flower}
  • Anonym (SaraMaria)

Lånar denna tråd lite. Träffade en kille i lördags på krogen. Hamnade på efterfest hos honom och det slutade i att vi hade sex. Har vart sjukt nojig kring det hela. Nu hörde jag iaf av mig igår och fick. Svar rätt snabbt. Nu till min nya noja. Skrev idag vid 13 tiden till honom. Då hade han skrivit vad som hände i helgen och frågade om mina planer. Jag skrev. "öl låter trevligt, är ledig på fredag" tänkte att det öppnade upp för en invit utan att vara för på.

Han har ännu inte svarat och ja jag får massa idiotiska tankar om vad han tycker om mig. Ska jag glömma honom? Vet att han kan ha en del med skolan och träning. Han är även från Norge, så det skulle ju kunna innebära språkförväxlingar. Mina kompisar säger åt mig att sluta dra förhastade tankar. Min dåliga självkänsla säger mig att han tycker jag är ful och äcklig. Att han bara såg mig som ett fylleknull och att det lika gärna hade kunnat vara vilken brud som helst.

• Anonym (X)
    Anonym (SaraMaria) skrev 2013-09-05 15:51:16 följande:
    Lånar denna tråd lite. Träffade en kille i lördags på krogen. Hamnade på efterfest hos honom och det slutade i att vi hade sex. Har vart sjukt nojig kring det hela. Nu hörde jag iaf av mig igår och fick. Svar rätt snabbt. Nu till min nya noja. Skrev idag vid 13 tiden till honom. Då hade han skrivit vad som hände i helgen och frågade om mina planer. Jag skrev. "öl låter trevligt, är ledig på fredag" tänkte att det öppnade upp för en invit utan att vara för på.

Han har ännu inte svarat och ja jag får massa idiotiska tankar om vad han tycker om mig. Ska jag glömma honom? Vet att han kan ha en del med skolan och träning. Han är även från Norge, så det skulle ju kunna innebära språkförväxlingar. Mina kompisar säger åt mig att sluta dra förhastade tankar. Min dåliga självkänsla säger mig att han tycker jag är ful och äcklig. Att han bara såg mig som ett fylleknull och att det lika gärna hade kunnat vara vilken brud som helst.
    Du väntade alltså hela tre timmar från att du SMSade till att du skrev på FL? 
  • Itman

Ni tjejer måste sluta lägga så mycket vikt vid SMS. Seriöst den mest frustrerande formen av kommunikation jag vet. Hur ofta SMSar du honom? Jag lovar dig att han säkert tycker om dig men att du blir för mycket om du skickar SMS konstant, prova chatta med honom över facebook eller bäst av allt; RING PÅ TELEFONEN. Det är extremt mycket sexigare och mysigare när en tjej ringer och vill vara/prata med en - speciellt eftersom vi tänder på era röster. Det värsta som finns är nog ett SMS "vad gör du? <3"

Svar på tråden Han visar intresse men hör inte av sig?