• gul123

Född 2010 SVT

Var det någon som följde Svt:s serie Född 2010 förra året? 
    Vad tyckte ni? Vilken familj gillade ni bäst?
    Tror det kommer nya avsnitt snart..  

Vill så gärna se avsnitten igen men de går tydligen inte att få tag på..  

• Svar på tråden Född 2010 SVT
  • M i l l a n

Följde serien och ser gärna en uppföljare också. Det var spännande att se hur olika familjer är. Det var fint att se hur alla gick igenom födsel och föräldraskap med sina förutsättningar och värderingar. Jag gillade nog alla familjer på olika sätt. Men dom jag fick mest intryck av var nog familjen som födde hemma. De var iofs från samma ställe där jag är uppvuxen, så därför fastnade jag nog mest för dom.

• gul123
    M i l l a n skrev 2013-09-05 14:32:08 följande:
    Följde serien och ser gärna en uppföljare också. Det var spännande att se hur olika familjer är. Det var fint att se hur alla gick igenom födsel och föräldraskap med sina förutsättningar och värderingar. Jag gillade nog alla familjer på olika sätt. Men dom jag fick mest intryck av var nog familjen som födde hemma. De var iofs från samma ställe där jag är uppvuxen, så därför fastnade jag nog mest för dom.
    Vad kul med en till som gillade serien! 
    Den som gjorde mest intryck på mig var som inseminerade sig och blev ensamstående mamma. Längtar tills man får se hur det går för henne!:) 
    ..Samtidigt som jag blev grymt provocerad av familjen som bodde mitt i Stockholm. Gillade inte att hon började jobba så snabbt efter förlossningen och lämnade in yngsta sonen på dagiset på gymmet hon jobbade på, endast 2-3 månader gammal?

• Sisisisi
    gul123 skrev 2013-09-05 14:43:10 följande:
    Vad kul med en till som gillade serien! 

Den som gjorde mest intryck på mig var som inseminerade sig och blev ensamstående mamma. Längtar tills man får se hur det går för henne!:) 

..Samtidigt som jag blev grymt provocerad av familjen som bodde mitt i Stockholm. Gillade inte att hon började jobba så snabbt efter förlossningen och lämnade in yngsta sonen på dagiset på gymmet hon jobbade på, endast 2-3 månader gammal?

Lofsan som bor på söder med barnen Sixten och Baxter bloggar ju mycket och är med på nymo varje helg! Jag gillar henne mycket :)

Ska bli jättekul att fortsätta följa familjerna, men sist jag kollade så stod det ingenting om när det kommer sändas.
    Keep your child rear facing for as long as possible!

• RöttÄrSött

Jag gillade också serien, det var så många ytterligheter Jag föll lite för hon som skaffade barn själv.

2014 beräknas nästa omgång sändas står det på svt, jag hoppas projektet fortsätter som det är tänkt

• LängtansBlåaBlomma

Jag tyckte om det lesbiska paret och paret som bodde i skogen nånstans, där pappan var islänning. Blir kul att följa den unga mamman med sonen Angelo.

• Mabw

Nu sänder SVT säsong 2 av Född 2010. Premiäravsnittet sändes igår i SVT1 kl. 21:00.

• Rockblomman

Jag gillar serien skarpt! ett tips till er som missat de 4 avsnitt från säsong 1 kan gotta ner sig i svt play och kolla, dom ligger kvar i 27 dagar till :)

Svar på tråden Född 2010 SVT