Jag är arbetslös men vill inte ha jobb!! Någon som har erfarenhet?
Jag skäms för hur jag känner, för jag vet att det är fel. jag är arbetslös och går hemma och är deprimerad, har varit det mer eller mindre sen jag föddes. Jag orkar nästan ingenting, är ledsen jämt och hur mycket jag än FÖRSÖKER börja tycka om att jobba så hatar jag det. Om ett jobb inte är 100% stimulerande och roligt för mig så blir jag tokdeppad. (Hör själv hur otroligt bortskämt det låter, men tro mig, jag är verkligen inte bortskämd.) Tvärtom så har jag nog upplevt för mycket som jag inte kommer över, det är därför jag är deprimerad. På varje jobb jag haft har jag varje dag upplevt så stor stress, även fast jobben egentligen har gått bra. Ibland har jag fått mycket beröm, men all glädje försvinner av rädsla för att jag ska göra nåt dumt på jobbet. Jag är rädd för att få sparken, bli utskälld, få ögon på mig av nån anledning, bli osams med någon, skämma ut mig etc. Jag är rädd för allt.
Jag är hemma men trivs egentligen inte med det, men vill/orkar inte heller jobba. Jag har funderat på om jag har social fobi eller någon diagnos av något slag, för jag ser ingen njutning i att jobba. Ingen alls, inte ens någon glädje. Ser överhuvudtaget knappt någon glädje i livet, särskilt inte i jobb. Lat är jag inte, kan jobba ideellt tills jag bränner ut mig! Men jag fixar inte att ha deadlines och krav, känner mig helt utbränd! Så fort det förväntas något av mig, vad det än är, så får jag så grym prestationsångest. Om jag skulle vara med i Gordon Ramseys Hell's kitchen så skulle jag få panikattack, psykos och läggas in på psyket på en kvart (ja, jag menar det, så otroligt jätterädd och jätteledsen skulle jag bli av skrikandet och gapandet) Vad är det för fel på mig???