• Anonym (MM)

Brasiliansk vaxning?

Hej,

Är det någon här som har erfarenhet och vill dela med sig av Brasiliansk vaxning (för kvinnor) på något sätt? Hur länge det håller, om det är värt smärtan, hur det går till, hur skönt det är med sexet, nackdelar att vara kal, är man väldigt irriterad en lång tid efter, etc?

Tack på förhand!

/MM 

• Svar på tråden Brasiliansk vaxning?
  • fyrabarnsmor4

Jag vill boka en tid för brasil.vaxning.. men är för FEG att gå till en salong... Jag måste nog dricka halvfull för att genomföra behandlingen...

Men en dag när jag blir modigare då kan jag ringa o boka en tid...

• Anonym (Ont)

Kan man bli sövd innan?

• Jenn86

Var precis och gjorde min första b.vaxning på salong och kan bara säga att det inte var alls lika jobbigt som jag trodde! Vissa delar gjorde väldigt ont men det går över på ett par sekunder. Det var inte så obekvämt som jag trodde heller, kvinnan som vaxade mig var underbar. Hon var så van vid att göra det att hon betedde sig som en vanlig frisör, småpratade och skrattade. 
    De är ju så vana på salongerna att de fokuserar inte på hur du ser ut, de fokuserar bara på hårstråna som ska dras bort.

Och nej du kan naturligtvis inte sövas innan! Tungan ute 

• Anonym (NoWay)

VÄRRE ÄN ATT FÖDA BARN, aldrig igen SkrikandesFlört

• Anonym (Vill också!)
    Jenn86 skrev 2013-10-07 16:23:37 följande:
    Var precis och gjorde min första b.vaxning på salong och kan bara säga att det inte var alls lika jobbigt som jag trodde! Vissa delar gjorde väldigt ont men det går över på ett par sekunder. Det var inte så obekvämt som jag trodde heller, kvinnan som vaxade mig var underbar. Hon var så van vid att göra det att hon betedde sig som en vanlig frisör, småpratade och skrattade. 
    De är ju så vana på salongerna att de fokuserar inte på hur du ser ut, de fokuserar bara på hårstråna som ska dras bort.

Och nej du kan naturligtvis inte sövas innan! Tungan ute 
    Du bor inte i sthlm? Vart var du isf?  
  • Anonym (wax)

Inte alls farligt. Första gången var jag också livrädd och talade om det för tjejen att jag aldrig hade gjort det förr och hon gjorde verkligen allt för att jag skulle känna mig bekväm. Tror det är viktigt med en bra första upplevelse så man inte blir ärrad för livet. Jag har gjort det vid flera tillfällen och vid flera olika skönhetskliniker sedan dess. Måste säga att alla är olika bra, senast var det en tjej som tog bort allt på under 10min. Skitduktig.

De har sett tusen olika muffar så ingen bryr sig om hur du ser ut där nere.

Ang resterande frågor, jag brukar känna mig lite öm resten av dagen men det går över. Ingen skillnad på sexet för min del, min kille bryr sig inte om jag är vaxad, rakad eller hårig. Jag gör det för att jag inte gillar hår eller raka och ha mig. Plus att det är väldigt skönt att slippa oroa sig för hår under tex solresor mm.

Hur går det till? Du får ligga och sära på benen helt enkelt och så får man hjälpa till och hålla huden utsträckt så det ska gå smidigare. De brukar tala om för en hur man ska göra. 

Lycka till :) 

• Anonym (Vaxa på.)

Jag kört brasiliansk vaxning nu 4 gånger, var livrädd första gången. Men smärtan var inte så farlig som jag föreställt mig, faktiskt tycker jag att vanlig vaxning gör ondare. Hur som helst så är det nog det bästa jag någonsin vågat mig på. Helt slät, håller sig slätt länge, ser otroligt sexigt ut(min man instämmer.) och känns väldigt fräsht. Damerna som gjort det på mig har alltid varit jätte snälla och lätta att prata med. Nackdelen är väl att jag kan bli lite känslig där nere några timmar efteråt, men det är det värt. Jag tar bort allt, även i rumpan.

• fyrabarnsmor4

Mmm då bokar jag en tid nästa gång jag åker till Sthlm för jag tror inte det finns i Falun eller i Borlänge...

• U Bet I Am

Det gör ont ja, men smärtan går över direkt. Precis som någon skrev tidigare kan man vara lite öm efteråt men för mig rör det sig om max en timma.
    Jag gör det för att jag tycker att det är väldigt snyggt och fräscht. Gör det ca 1 gång i månaden och är totalt beroende av det.

• Åttiotalist

Jag har helt gått över till brasiliansk vaxning sedan lång tid tillbaka. Bättre hållbarhet, känner mig sexigare och dessutom gör det inte så farligt ont bortsett från första gången. Jag är lite känslig ett par timmar efteråt men det lägger sig. Går till salongen var femte vecka, tar bort allt inkl. rumpan och sparar en sträng.

Svar på tråden Brasiliansk vaxning?