• Jacqueline

progesteronkräm,fungerar eller ej?

Någon som provat progesteronkräm och fått ordning på exempelvis menscykel ,plussat,fått andra positiva förändringar??

• Svar på tråden progesteronkräm,fungerar eller ej?
  • sama12

Jag använde för min PMS med positivt resultat :)
    Men hann bara två gånger innan jag började på enanton-behandling.

• Dublinfrun

Hejsan!

Jag är 45 och min man och jag har försökt få barn i nästan 4 år.

Jag fick veta att min progesteron nivå var låg och fick tips nyligen om naturlig progesteron kräm.

Efter utslag på ägglossnings test började jag smörja några dagar efteråt på cykel dag 16 när jag var säker att jag haft ägglossning.

Fortsatte sedan i 12 dagar och blev gravid den här första cykeln med krämen.

Tyvärr slutade det med missfall för två veckor sedan MEN jag blev gravid!

Det har varit jätte tufft med missfall men nu vill vi prova igen när kroppen och psyket repat sig.

Jag fortsätter med progesteron krämen,är säker på att den hjälpte mig bli gravid och hoppas det händer igen och att vi lyckas få en efterlängtad bebis...

Kan inget annat än rekommendera att ni provar också!!

• Dublinfrun

Glömde säga att jag blev piggare och fick mer energi redan första dagarna jag smörjde mig med progesteron krämen också och jag hade tidigare mellanblödningar vid ägglossning månaderna innan och de försvann också.

Hade gett upp hoppet om att bli gravid men nu vet jag att jag kan bli det och trots min ålder kommer vi nu försöka ett tag till.

Har inget att förlora och om jag inte försöker igen kanske jag ångrar senare att jag inte vågade prova.

Lycka till tjejer!!!

• Matiiilda86
    Dublinfrun skrev 2013-09-09 19:20:20 följande:
    Glömde säga att jag blev piggare och fick mer energi redan första dagarna jag smörjde mig med progesteron krämen också och jag hade tidigare mellanblödningar vid ägglossning månaderna innan och de försvann också.
    Hade gett upp hoppet om att bli gravid men nu vet jag att jag kan bli det och trots min ålder kommer vi nu försöka ett tag till.
    Har inget att förlora och om jag inte försöker igen kanske jag ångrar senare att jag inte vågade prova.
    Lycka till tjejer!!!
    Jag inväntar min progesterall-kräm. Fick mens i söndags, har väldigt oregelbunden mens men tänkte jag skulle börja med den dag 14 och smörja i 14 dagar för att invänta nästa mens.
Svar på tråden progesteronkräm,fungerar eller ej?