• SandraS01

Frejka Byxa.

Nån mer som har en bebis som fått frejka byxa?
    Hade varit skönt att prata med andra föräldrar om det :)

• Svar på tråden Frejka Byxa.
  • lyckaokarlek

Vår dotter hade frejkan 6v från att hon var ca 4v gammal. (Är nu 7mån) Något speciellt du undrar?
    Personligen hatade jag den och vi båda grät varje gång den skulle på igen efter blöjbyte eller bad... Men kan glädja dig med att den hjälper, och hämmar inte heller den fysiska utvecklingen vilket jag var rädd för.

• SandraS01

Ja jag har också gråtit hur mycket som helst. Han ska ha den i 6 veckor och han har en vecka kvar (förhoppningsvis) . Händer den ofta att det inte är bra när man kommer tillbaka så man måste ha den längre? Är då himla jobbigt att byta blöja, speciellt på natten då han nästan jämt bajsar. Då blir han pigg när man håller på och ska ta på den. Sen får han nästan inte plats i bilstolen. Är alldeles för trångt för benen. Fast sköterskan sa att vi kunde ta bort den korta stunder,men känns inte bra det heller. :/

• Snow Crash

Vi vek ihop en handduk och la under honom i bilstolen, då kom han upp lite och fick bättre plats för benen.
    Om båda föräldrarna var hemma hjälptes vi åt med blöjbytena. En tog fram det man behövde medan en knäppte av skenan. När den skulle på igen tog vi en sida var.
    Håll ut! Sex veckor är ju inte långt egentligen, men det kändes verkligen som en evighet i början.

• lyckaokarlek

Vad skönt, bara 1v kvar! Nedräkningen har börjat :) Sista veckan tog vi faktiskt av skenan om vi skulle åka sträckor längre än 1tim just för att det blev så tight i babyskyddet... Men korta sträckor funkade handduken perfekt så prova det!
    Tror inte att det är så vanligt att man får förlängt om man fått frejkan direkt (dvs inte rosenskenan först) så håller tummarna för att ni kan hålla bebis nära nära snart igen.

• SandraS01

Då ska vi prova med handduk :) har tagit av det när vi åkt lite längre för jag tycker synd om han när han sitter så tajt. Nä jag hoppas så innerligt att det är bra nu :) han fick den när han var 3 veckor och då sa läkaren att det var det lindrigaste höftproblemet så att det förmodligen skulle bli bra efter 6 veckor men vill inte hoppas för mycket för då blir man bara besviken om det inte är bra, men nu är det bara en vecka kvar innan vi får veta :)

Svar på tråden Frejka Byxa.