Döpas eller inte? Min 7 åring vill. Hjälp!
Jag har två döttrar en som är liten och en på 7 år. Vi har, min man och jag, valt att inte döpa dem. Vi varken tror eller inte tror på Gud - ärligt vi vet väll inte vad vi ska tro och hur pass mycket. Något större tror vi nog finns. Vi tänkte att döttrarna själva skulle få välja när de förstod vad det handlade om.
Min 7 åring har velat bli döpt i 2-3 år nu. Hon säger att hon tror på Gud men så vet hon inte så mycket om Gud heller. Har funderat på att läsa "Min första bibel" för henne som jag fick på kyrkansbarntimme när jag var barn rätt länge nu. Så idag läste jag 3 kapitel och hon blev ledsen. Hon har så många frågor som jag inte själv kan svara på. Ska jag vara ärlig så är boken hemsk, mord, straff osv.
Kanske hade jag bara låtit det vara om det inte hade varit så att vi fått ett drop in erbjudande till dop senare i månaden (till bägge döttrarna). Borde jag fortsätta läsa barnbibeln för henne och sedan låta henne välja om hon vill tro? Eller bara låta henne döpas ändå för att hon vill?
Tycker det är svårt. Tar emot alla förslag, överväger dem och väljer sedan vad som blir bäst för oss. Men hjälp mig på vägen!!!!!
:)