• Anonym (Flingan)

Mail från okänd kvinna

Hittade ett mail i makens epost... Där en kvinna skriver.. 'Hittade dig som lämplig..' Hur ska man tolka detta?

• Svar på tråden Mail från okänd kvinna
  • Anonym (hjk)

Jag får mail från okända kvinnor nästan varje dag. Ofta har de tydligen hittat "mig" på dejtingsajter (är inte medlem på någon). Vidare är de också översatta med knagglig google-translate. Spam med andra ord.

Hur var mailet till din man utformat?

• Anonym (Flingan)
    Anonym (hjk) skrev 2013-09-06 02:17:04 följande:
    Jag får mail från okända kvinnor nästan varje dag. Ofta har de tydligen hittat "mig" på dejtingsajter (är inte medlem på någon). Vidare är de också översatta med knagglig google-translate. Spam med andra ord. Hur var mailet till din man utformat?

Det stod bara så.. I ett mail på Facebook. Jag vet att han nätdejtat förr. Även telefon dejtar...
  • Anonym (Flingan)

På hotmail har jag varit med om att man kan få olika sånna här mail. Men på Facebook? Har jag varken hört eller sett. Det är ingen Google översättning heller..

• listo

Jag vet flera som fått sånt på Facebook från helt okända kvinnor och män. I vissa fall har det varit korta meddelanden typ "du är snygg", i andra fall lite längre "kärleksbrev" med utläggningar om vackra leenden och "kan inte sluta tänka på dig".

I det senare fallet var det dessutom så att flera bekanta fick exakt samma brev, fast från personer med olika namn.

• annelius

Jag har fått 3-4 stycken mail på Facebook från lika många olika män. Mailen har dock sett nästan exakt likadana ut. Alla har sett min profilbild och gillar det de ser och vill att jag ska kontakta dem för jag är troligtvis kvinnan de sökt. De har massor att erbjuda mig, pengar osv.  Sen har jag inte orkat läsa mer utan bara raderat dem.

• sextiotalist

haha, jag får sådana mail på min jobbmail (och är inte ensam, ett kärt samtalsämne på fikrasaterna). Jag får även det till min privata mail och ibland på FB.
    Av kvinnor (troligen från ett land i öster), med dålig översättning talar om att de kan ge mig allt vad en man önskar (jag är kvinna, med ett kvinnligt namn som är gångbart internationellt)

• Julia1245

Frågan är varför du läser din mans mail?

• tungmetall

Det är ganska vanligt att folk numera skickar dejtingmail på facebook. Tex du ser lämplig ut, du skulle kunna va min framtida partner osv.

• Anonym (Flingan)
    Julia1245 skrev 2013-09-06 08:51:48 följande:
    Frågan är varför du läser din mans mail?

Det finns en rad olika anledningar till att jag läser hans mail. Jag har hand fulla tillåtelse att göra det, då det är mycket nödvändigt med tanke på att vi hämtar information där till kommande tinsrättsförhandlingar. Dock så har jag och min man en rad problem i vårat förhållande som gör att jag inte litar på honom..
Svar på tråden Mail från okänd kvinna