Oro över smärta i nedre delen av magen
Hej allihopa!
Hopas på några lugnande svar, erfarenheter eller någon som är i samma situation som mig!
Jag håller på att oroa mig knäpp!
Har konstaterat att jag nu (äntligen) är gravid (första barnet). Dock vääääldigt tidigt än. Var på kk den 3/9, efter att haft en mindre blödning (brunaktigt blod) två dagar tidigare.
Läkaren räknade att jag var i ca v 4, vilket oxå gjorde det (nästan) omöjligt att se något på en vul.
Men gravid är jag iallafall. Har fått ett återbesök om 10 dagar, då läkaren hoppas på att kunna se lite mer.
Nu till min enorma oro! Jag har nästintill konstant ont i nedre delen av magen, strax över underlivet. Det är en molande värk och påminner om mensvärk.
Det känns så pass mycket att jag, varje gång jag går på toaletten, förväntar mig blod. Men inget blod (än så länge..)
Vidare har jag typiska (antar jag) graviditetssymtom som illamående, ömma bröst, väldigt trött och enorma humörsvängningar (har tillbringat morgonen med att ligga i sängen och gråtit över min smärta och oro...och blir väldigt lätt irriterad.)
Min oro förstärks nog oxå av jag, för några månader sedan, fick ett tidigt missfall. Smärtan jag hade då satt dock koncentrerat till vänster äggstock.
Är det någon som känner eller har känt (upplevt) det som jag går igenom nu?? Kan man verkligen ha såhär ont (för ja, det gör verkligen ont, kan inte ens sova eller hittar en bra sovställning) så tidigt i en graviditet och att det då räknas som "normalt"?
Funderar även på ifall det kan röra sig om en urinvägsinfektion? Vart vänder jag mig då? Till vårdcentralen? KK? eller barnmorska??
Känner mig helt utmattad av min enorma oro...!
Därför hoppas jag så på att ni vill dela med er av era graviditets"bekymmer"