• Anonym (TS)

Mottagningen ville inte ta blodprov för herpes?

Kommer precis från en Sesam mottagning, har haft herpes ett tag och får dessvärre skov ofta och kommer antagligen behöva långtidsbehandling.
    Jag jobbar heltid + är ensamstående och bokade därför en tid eftersom jag inte kan gå till läkaren hur som helst.

Väl hos läkaren har mina blåsor såklart precis försvunnit och dom vägrar ta ett blodprov utan vill att jag ska komma tillbaka när jag har ett skov. Jag förklarade läget eftersom jag vet att det går att ta blodprov (även om det inte är det bästa kanske) men läkaren vägrade ändå utan att ge någon annan förklaring att "dom inte brukar göra sånt"?
    Jag har varken tid eller lust att komma tillbaka dit igen. Kan man testa sig med ett blodprov någon annanstans?

• Svar på tråden Mottagningen ville inte ta blodprov för herpes?
  • Anonym (ja)

Hör med din vårdcentral.

• Anonym (?)

Jag kan tycka att det har med prioriteringar att göra.
    Bit i det sura äpplet och ta ett prov på blåsorna. Ta ledigt från jobbet en förmiddag, ta med dig barnen till mottagningen. Så färdigt.
    Vad då inte tid och lust? Skoskav är vad du har vännen. 
    Vem har lust att gå till läkaren btw??

• Anonym (TS)
    Anonym (?) skrev 2013-09-06 09:52:07 följande:
    Jag kan tycka att det har med prioriteringar att göra.

Bit i det sura äpplet och ta ett prov på blåsorna. Ta ledigt från jobbet en förmiddag, ta med dig barnen till mottagningen. Så färdigt.

Vad då inte tid och lust? Skoskav är vad du har vännen. 

Vem har lust att gå till läkaren btw??

Jag kan inte ta ledigt från mitt jobb, tyvärr. Nej skoskav lider jag inte av utan av herpes. Men tack för omtanken.
  • Anonym (?)
    Anonym (TS) skrev 2013-09-06 14:17:29 följande:

Jag kan inte ta ledigt från mitt jobb, tyvärr. Nej skoskav lider jag inte av utan av herpes. Men tack för omtanken.
    Sorry, men jag tror att du bara kör bs. Alla kan ta ledigt från jobbet. 
    Har du en egen butik, låt en kompis stå de timmarna du är borta. Är du pilot, låt någon kollega ta ditt pass.

Men okej, du menar alltså att du är tvungen att gå till jobbet oavsett om du har dubbelsidig lunginflammation, en bruten lårbenshals och hjärnblödning? 
  • Anonym (TS)
    Anonym (?) skrev 2013-09-06 18:15:09 följande:
    Sorry, men jag tror att du bara kör bs. Alla kan ta ledigt från jobbet. 
    Har du en egen butik, låt en kompis stå de timmarna du är borta. Är du pilot, låt någon kollega ta ditt pass.

Men okej, du menar alltså att du är tvungen att gå till jobbet oavsett om du har dubbelsidig lunginflammation, en bruten lårbenshals och hjärnblödning? 
    Tack för alla tips, de har jag aldrig tänkt på
    Nu handlade inte tråden om mitt jobb eller ledighet utan hurvida man kan få göra ett blodprov på något annat ställe så jag låter tråden handla om det istället. 
Svar på tråden Mottagningen ville inte ta blodprov för herpes?