v15 för liten mage?
Känner mig så smal på morgonen för att ha gått 15 veckor snart, nån mer som känner så? Sen när dagen går på sväller magen upp mer, kanske är tarmarna.
Känner mig så smal på morgonen för att ha gått 15 veckor snart, nån mer som känner så? Sen när dagen går på sväller magen upp mer, kanske är tarmarna.
Det är helt normalt :) Magen känns oftast lite uppsvullen mot kvällen och runt den veckan du är i så börjar ju magen växa på riktigt och börjar synas mer att man är gravid. Och det är säkert som du säger tarmarna. En växande livmoder måste ju nu ta plats och då får tarmarna mindre utrymme och det kan kännas som om man är lite uppsvälld. Och inte bara nu utan i fortsättningen oxå :)
Jag kände mig precis likadan för några veckor sedan, men nu har livmodern börjat kännas hela dagen. Dock så är jag som störst på kvällen fortfarande.
Är i vecka 17 nu. Tycker nästan den växer för varje dag (äntligen) ;)
Läste på 1177 att det tar dubbelt så lång tid för magen att smälta maten när man är gravid. Det plus gaser gör sitt för att man sväller upp under dagen. Om du ligger ner på rygg och kollar ner på magen direkt på morgonen (helst om du är rejält kissnödig) brukar det bli en liten bula nedanför naveln som man liksom inte kan "dra in"
Jo den bulan har jag följt hela vägen så att säga, är dock mitt femte barn men man blir väl paranoid varje gång.Den har nog växt en del de sista dagarna. Har moderkaka i framvägg denna gång så jag känner inte sparkarna lika mkt
Jodå. Jag är fortfarande så liten att jag tvekar på att bebben mår bra :( Ibland tror jag inte ens att det finns nån där inne. Med förra barnet var jag rejält bullig vid den här tiden. Ser den lilla knölen när jag ligger ner, men tycker den är så liten. Får vänta och oroa mig i tre veckor till, sen har jag UL. Men jag har liksom inte kunnat ta in att jag är gravid ens. Tycker det är bäst att hålla nere förhoppningarna ifall något skulle vara fel. Suck...