Moondance skrev 2013-09-06 12:51:30 följande:
Det håller jag med om. För hur ofta behöver man visa analen liksom ;) Och tycker man det är skämmigt att killen ska se det så får man försöka avdramatisera det lite. Jag skämdes, men jag börja smått berätta om det. Och efter ett tag fick han faktiskt känna och tillslut titta. Min sambo hade inga problem med det.
Det är ju ingen estetisk zon från början :) Tycker man tillräckligt mycket om någon för att uppehålla sig i analtrakten så brukar man inte bry sig om hur det ser ut (såvida det är rent i alla fall).
Anonym (fladder) skrev 2013-09-06 11:45:11 följande:
Oj jag har nog inte fattat att det kan vara så allvarligt. Eftersom den sitter på utsidan så ska ju inte själva muskeln ta skada som jag förstått men det kanske finns stora risker ändå..
Jag vet att många söker för dessa besvär o många är ganska "små" men jag menar verkligen att den jag har är rejäl. som en hängig påse. som en stor hängig "blygdläpp" . Fast det kanske inte spelar så stor roll för om det är ok att operera el ej?
Kirurgen som undersökt dig kan ju bäst besluta om risker. Ibland kan man behöva skära mycket mer än vad patienten tror för att det skall bli ett bra resultat. Operationer kring analen skall man alltid vara försiktig med. Storleken "utåt" spelar inte så stor roll för riskerna, det handlar mer om precis hur den sitter och hur bred "basen" är. Om du verkligen har problem, tex med avföring som fastnar eller liknande så är det en sak, men om det inte besvärar dig nämnvärt i vardagen skulle jag släppa det om jag var du. Livet är för kort för att se perfekt ut :)