• Angiehults

Hemmagjorda och personliga tavlor

Vi har mest saker med affektionsvärde på väggarna här hemma. En tavla har min svåger målat, en tavla har min morfar gjort av ett gammalt fönster och foton han tagit, en tavla är ett foto vi förstorat, två tavlor är egentligen bara inramade skivomslag (min man älskar Bruce...) osv.

Själv kan jag inte måla för fem öre, men man kan göra tavlor ändå! Jag har gjort en tygtavla som sitter i min pojkes rum (träram + tyg + häftpistol = tavla) och häromdagen gjorde jag en tavla som vi gav bort i present på ett barnkalas. Blev så nöjd att jag vill dela med mig...

Om ni undrar hur jag gjorde så finns det instruktioner här:
    angiehults.blogspot.se/2013/09/diy-tavla-av-k...

Nu känner jag mig taggad att täcka de (förvånansvärt många) tomma väggar vi har kvar. 
    Någon som har andra idéer på vad man kan göra som är fint, men rätt enkelt, och anpassat för någon som inte kan måla om så livet hängde på det! 

• Svar på tråden Hemmagjorda och personliga tavlor
  • Ellie

Jättefint och inspirerande! Tack för tipset!

När jag var barn brukade vi göra gipsfigurer i formar och klistra upp på kartong. Man kan tex måla en bakgrund med gräs och himmel, sedan sätter man dit gipsade bondgårdsdjur, hus mm. Barnen kan hjälpa till att måla. Det gör ju inget om korna är orange, eller grisen blåprickig.

• Angiehults
    Ellie skrev 2013-09-06 12:45:54 följande:
    Jättefint och inspirerande! Tack för tipset!

När jag var barn brukade vi göra gipsfigurer i formar och klistra upp på kartong. Man kan tex måla en bakgrund med gräs och himmel, sedan sätter man dit gipsade bondgårdsdjur, hus mm. Barnen kan hjälpa till att måla. Det gör ju inget om korna är orange, eller grisen blåprickig.
    Tack för tipset. Extra kul när ungarna kan vara med tycker jag!
Svar på tråden Hemmagjorda och personliga tavlor