• Emilie

    sperma allergi?

    Hej,

    Jag och mina sambo har försökt att skaffa barn i cirka 10 månader, när vi träffades kände jag ofta en brännande olustig känsla i underlivet efter sex. Detta försvann efter ett tag men kan ibland komma tillbaka speciellt om vi inte haft sex på ett tag. När jag har sökt runt på nätet har jag förstått att man kan vara allergisk eller känslig mot sperma och att det isåfall oftast leder till problem när man försöker bli gravid. Nu har jag börjat grubbla mycket på om detta är anledningen till att vi inte lyckas bli gravida? Någon som varit med om något liknande? Ska vi fortsätta försöka eller borde vi försöka få hjälp med en gång? 
    Ska tillägga att jag inte får denna känslan om han inte kommer i mig. Utan bara utav hans sperma. Ska vara intresseant att höra om någon mer som har samma upplevelser som jag?
  • Svar på tråden sperma allergi?
  • Annaundrar

    Hej! Söker runt på nätet med nästan samma beskrivning av min och min mans situation. Har inte fått fastställt vad irritation och brännande känsla beror på efter sex men börjar definitivt luta åt överkänslighet mot sperma och vi vill bli gravida.. Tråden är gammal och du ser kanske inte det hör men jag testar ändå och frågar hur har det gått för er?

Svar på tråden sperma allergi?