• Anonym (undrar)

umgänge lvu/frivillig placering?

Hej, mitt 11-åriga barn ska eventuellt lvus eller placeras. Jag undrar ni som har placerade barn lvu eller frivilligt..hur ofta träffar ni barnet? får barnet sova hos er? hur gammalt är ert barn?

• Svar på tråden umgänge lvu/frivillig placering?
  • Anonym (jag)

Min är placerad frivilligt. Familjehemmet har vårdnaden. Barnet är 9. Vi har inget umgänge alls sedan 3 år tillbaka för att soc tror det skulle göra henne orolig.

Har en bekant som har frivilligt, tjejerna är 10 och 6. Dom har umgänge 1 gång i månaden, 8 timmar i hemmet.

En annan bekant har LVU men umgänge varannan helg och då sover barnen där. Dom är 3 och 4.

Är med i flera grupper på FB för föräldrar till placerade barn o där är det allt från 2 timmar var tredje månad, upp till 2 gånger i veckan 3 timmar..

• Anonym (undrar)
    Anonym (jag) skrev 2013-09-07 13:50:34 följande:
    Min är placerad frivilligt. Familjehemmet har vårdnaden. Barnet är 9. Vi har inget umgänge alls sedan 3 år tillbaka för att soc tror det skulle göra henne orolig.

Har en bekant som har frivilligt, tjejerna är 10 och 6. Dom har umgänge 1 gång i månaden, 8 timmar i hemmet.

En annan bekant har LVU men umgänge varannan helg och då sover barnen där. Dom är 3 och 4.

Är med i flera grupper på FB för föräldrar till placerade barn o där är det allt från 2 timmar var tredje månad, upp till 2 gånger i veckan 3 timmar..

Varför placerades dessa barn? och varför placerades ditt? det är avgörande.
  • Anonym (jag)
    Anonym (undrar) skrev 2013-09-07 17:56:26 följande:

Varför placerades dessa barn? och varför placerades ditt? det är avgörande.
    Mitt för att jag inte orkade pga lång tids sjukdom. var tvungen att lämna mkt till barnvakt och jag tyckte de gick för långt när hon börja bete sig som en mamma för mig.

Andra pga förälder med grav psykisk ohälsa, sa saker som uppfattades som dödshot mot barnen men menade egentligen aldrig någonting o tillslut övertala soc henne och hotar med lvu.

Tredje lät ungarna bo hos mormor nästan på heltid eftersom hon hellre ville dricka. drack under båda graviditeterna med. fortsätter nu och lämna ungarna till mormor de helger hon ska ha umgänge istället för att umgås med barnen.
  • Anonym (undrar)
    Anonym (jag) skrev 2013-09-07 13:50:34 följande:

Vad heter dessa grupperna på Facebook?
Svar på tråden umgänge lvu/frivillig placering?