• Anonym (Orolig)

Vilket BMI har era barn?

Förstår att detta är en känslig tråd, men med tanke på att dagens barn i många fall väger för mycket och att många föräldrar faktiskt är omedvetna om att deras barn väger för mycket så kanske det vore ett bra ämne att diskutera? Infogar en länk där man kan räkna ut BMI på sitt barn. Nu har ju många flera barn men ni får väl skriva i tråden då eller bara rösta för en. 😊 Mina barn ligger båda på 15 så det blir enkelt. Det som är lite roligt är att många ändå tycker den ena är väldigt smal. Men när man snart är 6 år ska revbenen synas, men det verkar folk inte veta idag. Sen kanske inte folk med bebisar ska rösta i tråden. Kan bli väldigt fel då! 😃😃 www.bmiraknare.nu/bmi-barn/

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilket BMI har era barn?
  • Anonym (Z)

18.2 precis som det ska vara men du vet att bmi på barn aldrig ska räknas på dör bmiräknaren för barn stämmer inte och nåt som avrådes att använda sig av

• Anonym (Orolig)

Varför stämmer de inte? Marginalen där verkar ju lika god som den för vuxna?

• Anonym (Z)

Ja men det är inte det sätt man mäter barns vikt och ev övervikt på

• Anonym (ung)

Båda barnen har BMI runt 15,5.

• Anonym (Orolig)

Förresten 18.2 i BMI är inte det för mycket? Hur gammalt är barnet och hur lång och vikt? Tror säkert att BMI kan vara missvisande på barn som inte blivit av med babyhullet ännu. Dvs barn upp till 3 års ålder.

• Tuffen

Det där stämmer ju inte. Min son är 152 cm lång och väger 47-48 kg. Enligt räknaren ska han vara överviktig. Han tränar dock väldigt mkt och är väldigt muskulös. Det är skrattretande att ens tänka att han är överviktig. Han är så långt från överviktig man bara kan vara!!! 

• Krokodillan

14 på de två nioåringarna (ja, de är ganska spinkiga men äter som hästar) och 15 på treåringen. Trodde hon skulle ligga i överkant av det normala, men så var det visst inte.

Jag kan inte så mycket om BMI. Ska man inte lite på den här uträknaren, alltså?

• Anonym (Orolig)
    Anonym (Z) skrev 2013-09-06 19:23:56 följande:
    Ja men det är inte det sätt man mäter barns vikt och ev övervikt på

Nej BVC använder troligtvis andra mått tabeller. Men tänker att de borde basera bmi för barn på dem isf? Är ditt barn normalviktig enligt BVC?
  • Anonym (Z)
    Tuffen skrev 2013-09-06 19:25:19 följande:
    Det där stämmer ju inte. Min son är 152 cm lång och väger 47-48 kg. Enligt räknaren ska han vara överviktig. Han tränar dock väldigt mkt och är väldigt muskulös. Det är skrattretande att ens tänka att han är överviktig. Han är så långt från överviktig man bara kan vara!!! 

Jag säger ju att man inte använder räknaren på barn om man är seriös
  • Anonym (Z)
    Anonym (Orolig) skrev 2013-09-06 19:27:11 följande:
    Nej BVC använder troligtvis andra mått tabeller. Men tänker att de borde basera bmi för barn på dem isf? Är ditt barn normalviktig enligt BVC?

Var har jag skrivit att mitt barn tillhör bvc? Och varför skulle 18.2 vara för mycket enl dig?
Svar på tråden Vilket BMI har era barn?