• JoiPoi

Folksam försäkring??

Jag har anmält en stöld i mitten på juli och har ännu inte fått något besked? Hur lång handläggningstid har de? Jag har frågat min handläggare men fick inget svar på den fr

• Svar på tråden Folksam försäkring??
  • JoiPoi

Frågan utan"vi hör av oss vid ytterligare funderingar"

• kaffeamanda

Jag har jobbat med biluthyrning förut och haft med många försäkringsbolag att göra. Med just bilförsäkringar så utmärkte sig folksam rejält i bådelånga handläggningstider och dåliga avtal.

• JoiPoi

Det måste väl ändå finnas nån maxgräns på typ 3mån eller nåt?

• cii

Anmälde en bilskada för 4 veckor sedan. Inte en J VEL har hört av sig! Trots att jag både har ringt och mailat! Uruselt!!

• Missrebecca

Folksam är skit enligt mig. Vi hade en brand i vårt hus.. Vi väntade på att få pengar utav de i nio månader. Och vilken jäkla process det var! Vi hade räknat med att få mer pengar, men enligt Folksam så är det inte vanligt att folk har verktyg som till exempel borrmaskin med mera hemma i sitt hus, utan då ska man ha en extra försäkring på sådant.

Aldrig vill jag ha med dom att göra igen!

• JoiPoi

Vadå dröjmålsränta? :-/ de hade fått in alla dokument den 17 juli och det är ju snart 2måm...

• magelita80

Längst bak i alla försäkringsvillkor brukar det stå om dröjsmålsrämta enligt räntesatsen. Om du har bostadsrättsförsäkring så står det under punkt c66. Detta gäller från att du skickar in alla handlingar.

• JoiPoi

Aha då måste jag läsa på! Har bostadsrätt!

Svar på tråden Folksam försäkring??