• AnnCharlotte86

    Vad kan jag vänta mig...?

    Den 17;e oktober ska jag påbörja utredning till varför jag & sambon inte lyckas bli gravida. Han har två barn sedan innan, och jag har ett "sent missfall"(min dotter dog i min mage under v32-33..) sedan innan. Vi har försökt bli gravida sedan juni förra året, men jaa...Det går ju inte.

    Vad kan jag vänta mig? Är beredd på att jag ska bryta ihop & inte "orka" tänka på något annat än just detta! Någon som känt samma? För jag vill ju få svar - men samtidigt vill jag inte gräva ner mig totalt heller! 

  • Svar på tråden Vad kan jag vänta mig...?
  • LängtansBlåaBlomma

    Hej
    Jag har varit inom fertilitetsbehandlingen 8 månader nu. Skrivit i min blogg idag vad som hänt hittills...
    http://kampenmotpco.blogg.se. Gjorde utredning i april och då kollade man med vul mina äggstockar, man gjorde äggledarspolning, tog blodprov samt kollade min sambos spermier. Man kunde snabbt konstatera att "felet" är hos mig med min redan diagnostiserade PCO. Nu kör jag hormonsprutor efter att provat tabletter utan resultat.


  • LängtansBlåaBlomma

    Jag är ledsen periodvis men försöker hålla modet uppe och ägna mig åt fritidsintressen, jobb, vänner och familj. Det är lättare när jag inte har så många i min närhet som har småbarn.


  • MalinNorr

    Vi körde igång denna "karusell" i fredags med samtal på gynmottagningen. Jag bröt ihop helt trots att vi inte riktigt börjatutredningen än. Känner mig så ledsen. Känns som om det kommer bli en lång resa fram till den efterlängtade graviditeten. Om vi nu ens kan bli gravida?!
    Nästa vecka kommer min sambo att lämna in ett spermaprov. Samtidigt som jag tar kontakt med kvinnokliniken i staden bredvid (nä, det görs inga utredningar i staden där vi bor) för att starta en utredning kring mig.
    Vi har inga barn sedan tidigare, och längtar otroligt mycket båda två.
    Ett otrolig sorg i mitt bröst, samtidigt som det är en lättnad att vi faktiskt kommer bli utredda och få ett svar.

  • LängtansBlåaBlomma

    Det är skönt att få svart på vitt hur det ställer sig. Att få veta resultatet och sina nivåer och var fokus ska ligga. Men jag vvar också rätt berörd av tanken på att vara 25 år och bli utredd för barnlöshet. Känns konstigt, jag identifierar mig inte riktigt med en barnlös kvinna under fertilitetsbehandling. 


  • MalinNorr
    LängtansBlåaBlomma skrev 2013-10-13 21:34:24 följande:
    Känns konstigt, jag identifierar mig inte riktigt med en barnlös kvinna under fertilitetsbehandling. 
    Jag tycker också att det hela känns mycket konstigt. En litet onaturlig känsla på något vis. Känns som om jag "står utanför mig själv". Identifierar mig inte heller som en "barnlös kvinna under fertilitetsbehandling"...
  • AnnCharlotte86

    Tydligen så är allt normalt, iallafall enligt mina prover. Men ska tillbaks för vidare undersökningar, för något stämmer inte ju!

  • LängtansBlåaBlomma
    AnnCharlotte86 skrev 2013-10-29 16:45:21 följande:
    Tydligen så är allt normalt, iallafall enligt mina prover. Men ska tillbaks för vidare undersökningar, för något stämmer inte ju!
    Oförklarlig barnlöshet?
Svar på tråden Vad kan jag vänta mig...?