• Planon

Bästa närområdet/förorten till Stockholm barn

Hej!
    Vilken är enligt er den bästa närmre förort till Stockholm 2013?
    Med avseende på barnvänlighet, nära bra skola och relativt "tryggt" och så vidare? Vet att det kan diffa en del bara på kvarter. Är nyfiken på bra/roliga/lugnare gator som ni själva bor på, eller bott på eller känner folk som bor. Kollar områden och blir tokig så svårt att veta.

• Svar på tråden Bästa närområdet/förorten till Stockholm barn
  • Niju

Jag gillar norrort Täby(centrum,grindtorp,vallatorp) och Sollentuna(häggvik) speciellt.

• linnéa001

Jag gillar västerort, Bromma och Spånga, men inte Kista, Akalla eller Tensta. Tror inte det finns några direkt dåliga områden i Bromma. Södra Järfälla är också bra. Jag blir ju lite partisk så klart eftersom jag bott där. Nu bor jag i Västerhaninge och trivs bra, men det är kanske inte direkt en närförort.

Jag tror även att delar av Huddinge, som Stuvsta är trevligt. Enskede tror jag också på.  

• Mimmi85

Är från norrort, Täby men skulle aldrig vilja flytta tillbaka. Söderort typ enskede är bra. Nära att sa sig in till stan ds. Och gustavsberg som känns som landet men ändå nära till stan med bra kommunikationer.

• brainpick

Nacka och Hammarby Sjöstad är grymma områden! Finns vissa undantag i Nacka man ska undvika bara som exempelvis Fisksätra och vissa delar av orminge.

• Omogen citron

Det beror på hur mycket pengar ni har. Täby kyrkby är fantastiskt, Stocksund i Danderyd också och Djursholm. Bromma är också fint, området Flysta har många fina villor.

• Omogen citron

Sigtuna är också helt underbart, nära till vatten och natur. Tyvärr en bra bit från stan.

• Hannis4pannis

Lidingö, inga stora vägar, väldigt få invandrare och kriminella gäng, mysigt, lungt, osv. Den ända nackdelen är att när barnen blir tonåringar så tycks det bli lite sömnigt här på ön men det tar 10 min med buss och t bana till centrala Stockholm så det fixas lätt. Verkligen att rekommenderas

• Hobbyarkitekt

Solna (ju närmare Hagaparken desto bättre).
    Sollentuna (Norrviken och Häggvik).
    Bromma (områden som exempelvis Äppelviken).
    Täby har en del okej områden.
    Nacka har också en del bra områden.

• Hobbyarkitekt
    Hannis4pannis skrev 2014-08-17 12:38:12 följande:

Lidingö, inga stora vägar, väldigt få invandrare och kriminella gäng, mysigt, lungt, osv. Den ända nackdelen är att när barnen blir tonåringar så tycks det bli lite sömnigt här på ön men det tar 10 min med buss och t bana till centrala Stockholm så det fixas lätt. Verkligen att rekommenderas

Ja, Lidingö också, givetvis. ;)
    Torsvik, typ.
  • Årsta
    LiamsMamma skrev 2013-09-06 23:02:09 följande:

Nacka :)

You go girl, Nacka är underbart.
Svar på tråden Bästa närområdet/förorten till Stockholm barn