• Traste

    Ska ja komma ut som transvestit?

    Jag är en gift man som behöver råd och synpunkter. Jag älskar att klä mig i damunderkläder och blir kåt av detta. Jag är heterosexuell och mitt transande är rent sexuellt. En fetischism "helt enkelt". Jag har inget behov av att klä mig som kvinna till vardags, jag sminkar mig inte och jag vill inte byta kön. Jag tror det kallas fetischistisk transvestism och jag tror inte det är så jätteovanligt.

    När jag har möjlighet klär jag på mig sexiga damunderkläder och tillfredsställer mig själv. Det har genom åren blivit en rätt stor garderob som jag måste hålla gömd på olika sätt och vis. Detta börjar bli rätt jobbigt och innerst inne vill jag inte smyga för min fru.

    Jag skulle vilja att hon vet och att vi någon gång då och då kunde ha sex med mig som transvestit. Dock vet jag inte hur hon skulle te det och jag vet inte hur jag skulle lägga fram det. Det hadlar ju inte om otrohet utan om en ren fetischism.

    Det finns viss möjlighet att hon anar ungefär hur det står till, men kanske inte omfattningen av min stora garderob med fina underkläder som jag egentligen gärna skulle visa upp. Jag använder inte min frus (befintliga) underkläder.

    Finns det några män och kvinnor därute som upplevt samma? Som har kommit ut kanske? Hur skulle du som kvinna reagera om din man berättade SANNINGEN?
     

  • Svar på tråden Ska ja komma ut som transvestit?
  • Robespierre

    Jag tycker definitivt du skall komma ut, prova på bilbesiktningen nästa gång det är dags. Lär bli ett väldans tumult !


    4 8 15 16 23 42
  • Buster1994

    De beror på om du Själv vill de som du veäkar vilja.
    Fråga lite lätt vad hon tycker om transvestiter , och gör en egen bedömning på hur hon skulle reagera. Sen välj själv vad vill göra.

  • 123

    Visst kan det hända att en "bekännelse" från dig inte slår väl ut, det finns alltid en risk för personlig förlust då man anförtror sig.
    Å andra sidan finns det mycket att vinna i att vara ärlig. Främst är det väl skönt att slippa dölja en del av sig själv eller att ängslas inför tanken på en eventuell upptäckt. Det är tröttande att ha hemligheter.
    Det är säkert också större chans att bli accepterad om du berättar om det och ger henne en möjlighet att förstå än om hon får kännedom om din fetischism genom att hitta hela, eller delar av, din garderob. Lögn eller bedräglighet skadar tilliten och hon kanske i ett sådant läge inte skulle känna sig säker på att du inte undanhöll något mer.
    Personligen skulle jag inte ha några som helst problem med just din fetischism men det gör ju ingen skillnad för dig, tyvärr.
    Hoppas allt går bra oavsett hur du väljer att göra!   

  • Lever så
    123 skrev 2013-09-07 15:14:50 följande:

    Visst kan det hända att en "bekännelse" från dig inte slår väl ut, det finns alltid en risk för personlig förlust då man anförtror sig.
    Å andra sidan finns det mycket att vinna i att vara ärlig. Främst är det väl skönt att slippa dölja en del av sig själv eller att ängslas inför tanken på en eventuell upptäckt. Det är tröttande att ha hemligheter.
    Det är säkert också större chans att bli accepterad om du berättar om det och ger henne en möjlighet att förstå än om hon får kännedom om din fetischism genom att hitta hela, eller delar av, din garderob. Lögn eller bedräglighet skadar tilliten och hon kanske i ett sådant läge inte skulle känna sig säker på att du inte undanhöll något mer.
    Personligen skulle jag inte ha några som helst problem med just din fetischism men det gör ju ingen skillnad för dig, tyvärr.
    Hoppas allt går bra oavsett hur du väljer att göra!   


    Tänker precis lika.
    never a failure always a lesson
  • jfsebastianigen
    123 skrev 2013-09-07 15:14:50 följande:

    Visst kan det hända att en "bekännelse" från dig inte slår väl ut, det finns alltid en risk för personlig förlust då man anförtror sig.
    Å andra sidan finns det mycket att vinna i att vara ärlig. Främst är det väl skönt att slippa dölja en del av sig själv eller att ängslas inför tanken på en eventuell upptäckt. Det är tröttande att ha hemligheter.
    Det är säkert också större chans att bli accepterad om du berättar om det och ger henne en möjlighet att förstå än om hon får kännedom om din fetischism genom att hitta hela, eller delar av, din garderob. Lögn eller bedräglighet skadar tilliten och hon kanske i ett sådant läge inte skulle känna sig säker på att du inte undanhöll något mer.
    Personligen skulle jag inte ha några som helst problem med just din fetischism men det gör ju ingen skillnad för dig, tyvärr.
    Hoppas allt går bra oavsett hur du väljer att göra!   


    Bra svar.
    Älskar hon TS så kan hon förhoppningsvis acceptera TS böjelse.
    Lite mer udda än att gilla läppstift på sin fru, men harmlös i det stora hela.
    Ärlighet är en bra grej.
    Är TS fru en bra kvinna så kommer hon fortsätta älska TS.
  • Anonym (man 38)

    Har ungefär samma läggning som du beskriver, det vill säga mer sporadisk lek än livsstil. Jag har varit öppen från börja mot min fru som inte har några problem med det. Ibland överraskar hon med lite mysiga kläder när vi ska ha sex. Så länge det är mer som en krydda i sexlivet tror jag det till och med upplevas som positivt (så är det hos oss). Däremot kan det bli ett problem om det blir för frekvent och något som alltid krävs. Jag tycker du ska berätta, men visa inte upp dig i full utstyrsel direkt. Börja med att prata om det som en fantasi när ni har sex, och då bara en detalj som att pröva ett par trosor eller så.  

  • Traste
    Anonym (man 38) skrev 2013-09-07 19:49:09 följande:
    Har ungefär samma läggning som du beskriver, det vill säga mer sporadisk lek än livsstil. Jag har varit öppen från börja mot min fru som inte har några problem med det. Ibland överraskar hon med lite mysiga kläder när vi ska ha sex. Så länge det är mer som en krydda i sexlivet tror jag det till och med upplevas som positivt (så är det hos oss). Däremot kan det bli ett problem om det blir för frekvent och något som alltid krävs. Jag tycker du ska berätta, men visa inte upp dig i full utstyrsel direkt. Börja med att prata om det som en fantasi när ni har sex, och då bara en detalj som att pröva ett par trosor eller så.  
    Tack för ett uppmuntrande svar, lyckliga du !

    Jag tänker ungefär som du. För mig är det också en sporadisk och oskyldig lek. Det första steget måste vara genom ord. Det är därför jag funderar på att träda fram. Jag vill ju inte bli avslöjad med trosorna på.Cool

    Visst har det funnits tillfällen att komma ut, men jag har inte tagit dem tyvärr. En gång hade vi en sexlek där jag hade hennes underkläder. Underbart! En annan gång när vi kom in på ämnet underkläder frågade hon om jag kanske var transvestit. Dum som jag var svarade jag nej, och därmed dog den diskussionen. Jag förmådde mig aldrig att ta upp tråden igen... fan... Skrikandes

    Ni som svarade positivt tidigare i tråden; är det någon av er som är kvinna?
    Rent hypotetisk; tänk om jag är din man. Skulle du resonera likadant då?
  • Lever så
    Traste skrev 2013-09-07 22:37:33 följande:
    Tack för ett uppmuntrande svar, lyckliga du !

    Jag tänker ungefär som du. För mig är det också en sporadisk och oskyldig lek. Det första steget måste vara genom ord. Det är därför jag funderar på att träda fram. Jag vill ju inte bli avslöjad med trosorna på.Cool

    Visst har det funnits tillfällen att komma ut, men jag har inte tagit dem tyvärr. En gång hade vi en sexlek där jag hade hennes underkläder. Underbart! En annan gång när vi kom in på ämnet underkläder frågade hon om jag kanske var transvestit. Dum som jag var svarade jag nej, och därmed dog den diskussionen. Jag förmådde mig aldrig att ta upp tråden igen... fan... Skrikandes

    Ni som svarade positivt tidigare i tråden; är det någon av er som är kvinna?
    Rent hypotetisk; tänk om jag är din man. Skulle du resonera likadant då?
    Jag är kvinna och jag älskar min man, med trosor eller utanFlört däremot skulle jag tycka det var jobbigt om det var en _förutsättning_ för sex..
    never a failure always a lesson
Svar på tråden Ska ja komma ut som transvestit?