• MoonFlight

Vilken stavning av namnet?

Jag och maken har enats om tilltalsnamn men är oense om stavningen. Vilket tycker ni? Eller tycker ni någon annan stavning?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken stavning av namnet?
  • Farmor52

Jag föreslår att ni funderar på stavningen Sakarias istället. Det stämmer mer överens med svensk stavningstradition. Risk finns att han annars alltid få påpeka att hans namn stavas med Z. Men det är inte helt ovanligt med Z heller. Där tror jag att stavning mrd ck skulle vara enklast för honom. Bland kompisar och kanske också andra kommer det att bli "Zacke" eller liknande. Det är något som de flesta med långa namn råkar ut för.

Ett hem utan böcker är som en kropp utan själ.
  • Smilla0608

Min son kallas för Zaki, både av oss hemma, han själv å hans vänner. Gillar inte stavningen med ck. Men tycker ni ska känna på namnet själva, går ju liksom inte att lyssna på andra då det är ert barn. Ni vet vad dom passar honom bäst :) finaste pojk namnet ni valt

• elyse

Varför inte "Sakarias" eller "Zakarias"?

• Natulcien
    elyse skrev 2013-09-07 10:34:15 följande:
    Varför inte "Sakarias" eller "Zakarias"?
    Håller med. Gör det enkelt. Det är snyggast att stava så enkelt som möjligt istället för att krångla till det.
  • fluu

Älskar namnet! Finaste stavningen är Sakarias tycker jag. Annars Zakarias. Av era förslag har jag sett Zacharias oftast så det kanske är vanligast och enklast.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Vitrysk hockeyhjälte

Sakarias stavas det. Inga jävla Z, C och H.

• happysunday
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2013-09-07 16:47:28 följande:
    Sakarias stavas det. Inga jävla Z, C och H.
Svar på tråden Vilken stavning av namnet?