• Äldre 8 Sep 00:02
    7946 visningar
    3 svar
    3
    7946

    Vad kostade er insemination ungefär?

    Hejsan!
    Jag planerar att insemineras som singel om några år då jag slutat plugga och stabiliserat upp ekonomin. Då jag försöker göra en plan på hur jag ska spara så kan det vara bra att veta vad det kostar i runda slängar. Jag har varit  inne på olika kliniker och kollat men jag kanske missar "dålda" små omkostnader.

    Min fråga är helt enkelt hur mycket ni ungefär betalat per insemination? Inkl resor till Danmark, ev boende, själva inseminationen, sperman, provtagningar etc. Vad blev eran snittkostnad per insemination? 

  • Svar på tråden Vad kostade er insemination ungefär?
  • finsko­rpan
    Äldre 19 Sep 14:56
    #1

    Hej!
    Jag har inseminerats på Sellmer klinik med öppen donator. Kostnaden var 10000 kronor per gång. Men jag blev jättedålig efter första inseminationen så gången därpå bokade jag hotell (och vart inte det minsta sjuk). Sen åkte jag dit på journalsamtal och undersökning vilket ju kostade resa också. Resan är väl det som skiftar mest. Totalt la jag ut ca 30000 och gjorde tre försök. Men nu har jag en underbar liten dotter!
    Lycka till i framtiden! 

  • Äldre 22 Nov 21:01
    #2

    Detta är klippt från en annan tråd
    "Jag tänkte tipsa om Ciconia som finns utanför Århus i Danmark: www.ciconia.com/price-list Pris för insemination inklusive anonym donator som finns i deras lager 2750 danska kronor."

    Det finns dyrare och billigare kliniker ( beroende på hur centralt i Köpenhamn de är placerade och hur mkt löpande bands princip de kör, läs: hur lång tid de lägger per patient )och dyrare och billigare spermier ( beroende på mobilitet, anonym/id release och hur mkt info du vill ha om donatorn)  

    En insemination som kostar dig 2.750 dkr. behöver inte på något sätt ge mindre befruktingsprocent  men är kliniken även centralt placerad i kph kanske läkaren träffar dig max 3 minuter vid inseminationen och du får sen lämna plats för nästa som ska insemineras.

    Kan du "nöja dig" med det och några spermier ( som de flesta) kliniken har kvar i frysen kan du komma billigare undan. 

    Själv har jag varit på Gaia. Då har jag åkt tåg i flera h från Kph. men de är billigare än de flesta andra klinikerna, de har vetat vem jag är när jag ringt och sagt mitt förnamn ( när jag varit på väg dit med stressnivåer långt över huvudet har det varit guld för mig) de var enda barnmorskeklinik ( detta var för 3 år sen, kanske är det fler nu?) som hade ultraljud ( så jag kunde köpa till och kolla att ägget ej släppt än) och kan erbjuda akupunktur. Då ingen annan väntade direkt efter fick jag även ligga kvar med mina akupunkturnålar inlindad i en filt så länge jag ville ( utan att det kostade. Det är vanligen sånt, TIDEN) som de dyrare klinikerna tar betalt för.  

    Om du inte har sett den innan har du en lista på kliniker, som jag antar är de flesta som finns. OBS! priserna på listan är gamla, gå in och kolla på aktuella priser och nu får även läkare inseminera och göra IVF med id-release spermier ( samma system som gäller donatorer i Sverige)          

  • Äldre 22 Nov 21:05
    #3
Svar på tråden Vad kostade er insemination ungefär?