• Anonym (TS)

Ni som hinner ta be powerwalk innan frukost, hur hinner ni?

Jag skulle vilja börja med snabba promenader innan frukost varje dag men jag vet inte hur jag ska hinna. Ni som gör det, hur ser ert schema ut, när går ni upp på morgonen och när börjar ni jobba?

• Svar på tråden Ni som hinner ta be powerwalk innan frukost, hur hinner ni?
  • Linnis92

Jag börjar jobba olika tider varje dag, allt mellan 8 till 12.

Börjar jag 8 eller 9 tar jag inte min PW alls. Vill dock notera att jag sällan börjar jobba så tidigt. Men börjar jag 10 så går jag upp klockan 7 med min sambo, så jag hinner. Är det senare än så som jag börjar så går jag upp 3 timmar innan ungefär. Min PW ligger på mellan 30-40 minuter.

• Linnis92

Vill lägga till: går upp, PW 40 minuter, hem och duscha och efter det har jag gjort mig förtjänt av en go frukost! :)

• Anonym (Me)

Enkelt, jag går upp en timma tidigare. Det har hänt att jag gått upp halv fem för att hinna träna innan dagen kickar igång. JA jag är mördande trött när klockan ringer, men när promenaden är gjord så sitter energin i resten av den dagen.

• eliten

Det är väl rätt självklart man går upp tidigare..

Jag börjar jobba 6.30 och för att hinna träna innan får jag gå upp 04.45

• Anonym (träna kvälstid)

Varför inte träna senare på dagen? Det ger samma effekt.....Jag tränar kvällstid och mår så bra. Är pigg följande dag också och förbränner mycket fett. Men så behöver jag också mycket sömn för att må bra.

• Anonym (ohurtig)

Min bekanta går upp kl 5.30, 60 minuter powerwalk och sen hela fixarprogrammet, hon lägger mycket tid på sitt utseende.

Hon är singel över 40.

Jag hade typ dött om jag var tvungen att leva så.

• missan75

Jag har funderat på samma sak, hur hinner folk på morgonen. Jag går ju upp 05.30 som det är, och skulle ju behöva kliva upp typ 04.30 för att hinna träna på morgonen och gå och lägga mig 21.00. Vilket i sin tur innebär att jag och min man inte har någon tid ihop på kvällen....så jag går efter middagen, mellan 19-20. Det passar bättre.

• Anonym (time)
    Anonym (Me) skrev 2013-09-08 08:24:59 följande:
    Enkelt, jag går upp en timma tidigare. Det har hänt att jag gått upp halv fem för att hinna träna innan dagen kickar igång. JA jag är mördande trött när klockan ringer, men när promenaden är gjord så sitter energin i resten av den dagen.

Hög igenkänningsfaktor på den.
    Enda skillnaden är att jag inte jobbar, utan är sjukpensionär, mitt "jobb" är att bibehålla den rest av hälsa jag har kvar. 
    Och eftersom jag inte får sova pga värk så är jag ändå uppe kl 04, då kan jag ta med mig hunden ut och köra mitt träningspass på en timma.
    Sen dusch, och så härlig lång frukost, framför datorn ska erkännas,    
  • Anonym (Me)
    Anonym (träna kvälstid) skrev 2013-09-08 08:48:23 följande:
    Varför inte träna senare på dagen? Det ger samma effekt.....Jag tränar kvällstid och mår så bra. Är pigg följande dag också och förbränner mycket fett. Men så behöver jag också mycket sömn för att må bra.

Kvällstid = kommer sent från jobbet, barn ska köras och hämtas från träningar, barn ska förhöras på läxor, middag ska ätas, nästföljande dag ska förberedas.
  • Anonym (träna kvälstid)
    Anonym (Me) skrev 2013-09-08 09:39:44 följande:

Kvällstid = kommer sent från jobbet, barn ska köras och hämtas från träningar, barn ska förhöras på läxor, middag ska ätas, nästföljande dag ska förberedas.

Cykla eller promenera till och från jobbet?
Svar på tråden Ni som hinner ta be powerwalk innan frukost, hur hinner ni?