Galloperation, sjukskrivningstid?
Har gallsten och ska snart träffa kirurgen för att prata operation. Har haft mycket ont senaste halvåret och förstod på läkaren som gjorde ultraljudet att han nog såg op som förstahandsalternativ istället för att ta värktabletter, han beskrev operationsmetoderna och titthålskirurgi lät ju ganska ok, jag föredrar ju att bli så lite skuren i som möjligt. Men hur länge blir man sjukskriven efteråt? Kan man göra nåt för att skynda på återgång t jobb?
Tacksam för input, jag är tvungen ta snacket med chefen som dels haft svårt att ta in att jag varit ganska slut på jobbet efter alla gallstensanfall och dels inte riktigt verkar fatta att det nog inte funkar att knalla in på jobbet dagen efter (hög stress även o d är på kontor). Eller han fattar nog, men det kostar ju att ha mig gående hemma. Hur sjuk är man efter op och när kan man förvänta sig att jag kan börja jobba igen, snackar vi en 4-5 dagar eller längre? Isf hoppas jag bli op på en fredag så jag kan utnyttja helgen för att komma på benen igen.