• LitenGrön

Bra app för att lära sig bokstäver?

Min snart 4-åring visar intresse för att lära sig läsa och skriva. Någon som vet en bra app till iPad där hon kan få öva på bokstäver?

Det finns mycket som vi skulle kasta ifrån oss om vi inte vore rädda för att andra skulle plocka upp det.
  • Svar på tråden Bra app för att lära sig bokstäver?
  • Isabelle08

Min tjej på 5 år älskar Lolas Alfabetståg (finns även som Mattetåg), de pratar svenska (även andra språk finns) och man kan välja svårighetsgrad. Eller sök på pedagogiska spel så hittar du säkert något.

• LitenGrön

Tack för tips och länk!
    Alfabetståget var en mycket bra början, dottern har spelat glatt nu på morgonen =) 

Det finns mycket som vi skulle kasta ifrån oss om vi inte vore rädda för att andra skulle plocka upp det.
  • pojkens

Bokstavspussel! man kan ta egna kort med ipaden, tala in och ljuda och ssen får barnen lära sig att stava dem! superbra! 

• LitenGrön

Nu är ju inte detta bokstäver, men jag hittade en riktigt bra app som heter "Bugs and bubbles".
    Siffror, färger och  enklare matematik. Superfin grafik och behaglig klassisk musik istället för den hysteriska ljudslingan som finns på de flesta andra appar. Dotterns absoluta favorit =)

Svar på tråden Bra app för att lära sig bokstäver?