Bra app för att lära sig bokstäver?
Min snart 4-åring visar intresse för att lära sig läsa och skriva. Någon som vet en bra app till iPad där hon kan få öva på bokstäver?
Min snart 4-åring visar intresse för att lära sig läsa och skriva. Någon som vet en bra app till iPad där hon kan få öva på bokstäver?
Titta på pappasappar.se för bra tips.
Jag gillar typen där barnet får forma bokstäver typ letterschool.
Min tjej på 5 år älskar Lolas Alfabetståg (finns även som Mattetåg), de pratar svenska (även andra språk finns) och man kan välja svårighetsgrad. Eller sök på pedagogiska spel så hittar du säkert något.
Tack för tips och länk!
Alfabetståget var en mycket bra början, dottern har spelat glatt nu på morgonen =)
Ordens magi är helt super...:)
Favvo
Stavningslek!
Även Lolas ABC party är jättebra...:)
Bokstavspussel! man kan ta egna kort med ipaden, tala in och ljuda och ssen får barnen lära sig att stava dem! superbra!
Nu är ju inte detta bokstäver, men jag hittade en riktigt bra app som heter "Bugs and bubbles".
Siffror, färger och enklare matematik. Superfin grafik och behaglig klassisk musik istället för den hysteriska ljudslingan som finns på de flesta andra appar. Dotterns absoluta favorit =)
Jag rekommenderar verkligen appen Skriv och läs. Den är framtagen enligt de senaste vetenskapliga rönen om att skriva sig till läsning.
itunes.apple.com/se/app/skriv-och-las/id590707197