• vveronicaa

Vad köper du för höst/vinterstövlar till dina barn?

Hej!

Jag må vara tidigt ute i år men tänkte att det är lika bra att börja med den årliga vintershoppingen :)
    Mina barn är 5 o 7år och dom blir lätt frusna så jag behöver vinterstövlar som håller värmen och blasket borta. Förra året vann jag två par Kavat Lillån på Tradera men ett par läckte även efter impregnering så dom fick vi kasta. I år är jag noga med att skorna håller tätt för det finns inget värre än när barnen blir frusna.

Jag har köpt att par vinterstövlar med märket Gulliver som ska vara vattentäta med Tripletex-material som andas och har en vibramsula som ger en god komfort. Någon som provat det märket?

Kom gärna med förslag på bra vinterstövlar, är det Viking/Kavat/Ecco och Superfit som är dom bästa?
    Jag har läst att Coop hade vinterstövlar  från 2012 som fick väldigt bra betyg.

• Svar på tråden Vad köper du för höst/vinterstövlar till dina barn?
  • daimstrut

Viking har vi kört, de har alltid hållit tätt och varit varma. Men mina barn är varma av sig. Viking är breda i modellen, har barnet smala fötter ska Superfit eller Ecco vara bättre har jag hört.

• Mamma och Fru

Polyver har vart super år mina stora barn, aldrig frusit och alltid torra! (Typ skoterstövel) annars kamik!

• Duckan

Sorel har vi varit nöjda med. Provade skor från Vincent förra året, men trots impregnerig så höll de inte tätt.

• OpheliaMR

Vi hade ecco förra året. Supernöjda! Modellen var Ecco track Uno. Varma och Goa och de höll torrt. Dessutom var de mjuka i sulan, inte alls pjäxiga. Vilket dottern tycker var jätteskönt.

• modsey
    vveronicaa skrev 2013-09-14 22:22:39 följande:
    Tack så jättemycket för era tips! :D
    Någon som har provat Ecco?
    brukar vara nöjd med dem till äldre barn, men mina små barn har bredare fötter och de var helt enkelt för smala.
    Viking gillar jag annars.
  • FruOMor

Sorel elr kamik husky är två par skor som skall klara ner till -40 och jag rekomenderar dig att använda en ullstrumpa med minst 70% meriniull och sedan en socka i samma. Det bör super :)

• Indianica

Om du köper en billigare sko så kan du förstärka mot kyla genom att lägga i 1-2 ullsulor i dem. Det kan man ju göra med dyrare skor också, men om du upptäcker att du köpt en sko som inte riktigt håller måttet mot kyla är det en god idé, för det gör jättestor skillnad.

Svar på tråden Vad köper du för höst/vinterstövlar till dina barn?