Lyckligt skild men.....
Skilde mig för 1 år sedan. Mitt äktenskap var skit den sista tiden. Mitt ex och jag hade varit tillsammans under 15 år och byggt upp ett stabil ordnat liv med två barn. De sista åren då vi hade realiserat våra (materiella) drömmar så gick det snabbt utför med bråk osv. Vårt förhållande dog och vi skilde oss långt efter förhållandet var dött. Idag vill jag inte tillbaka till min ex fru på något sätt men jag kan ändå känna en djup saknad, vemod och sorg när jag tänker tillbaka eller åker förbi någon plats eller kommer ihåg någon händelse som var positiv. Det är inte henne utan mer mitt tidigare liv som jag saknar. Faktum är att jag inte tål henne alls! Känner en stor kluvenhet mellan att vara fri från henne och otrolig sorg över att förlorat min tidigare tillvaro. Känner också sorg för att barnens hem splittrades. Har idag träffat en ny tjej som är kanonbra och som jag verkligen trivs med med men ibland känns det som jag återupplever saker från mitt tidigare liv då mitt förra förhållande var nytt och drar paralleller inombords. Detta föder mitt vemod ytterligare och jag känner att jag inte har orken att bygga upp en ny familj igen. Ibland vill jag bara dra iväg någonstans för att börja om. Hade det inte varit för mina underbara barn så hade jag nog gjort så. Hur kommer man vidare? Har ingen att prata med om detta. Ingen förstår riktigt och jag tror ingen är intresserad av att lyssna. Folk omkring mig tror att jag är superstark då jag förefaller ganska oberörd av min skilsmässa. Min jobb var väldigt utmanande när jag skilde mig och min chef uttryckte beundran över min enorma stresstålighet då jag klarade av tuffa professionella utmaningar och en skilsmässa samtidigt.