• Mariahelene

Näsblod.. ?

Hejsan.
    Jag måste bara få veta om det är någon annan än jag som blöder ovanligt mycket näsblod? Det bara kommer sen vill det aldrig sluta.. Har hört att man kan lätt få näsblod under graviditeten.

Finns det något bra knep, för att få det att sluta?

• Svar på tråden Näsblod.. ?
  • Justice

Droppa a-vitamin-droppar i näsan så slemhinnorna inte är så sköra..

• Kajak

Man får näsblod så lätt beror på att slemhinnor som finns i näsan är så sköra så man får näsblod när man nyser eller peta i näsan eller så...

• Neko

Jo jag har blödit näsblod nästan varannan dag de senaste två veckorna... gör det kanske 2 ggr om året annars...

• jojja

Idominsalva är kanon att ha på torra/sköra slemhinnor. Ett annat knep är att om du stoppar näsblodet med en bomullstuss så ta på lite matolja på tussen så fastnar den inte och river upp nytt sår när du tar ut den sen

Jodå, man blöder lättare näsblod under graviditeten, ffa för att man får en ökad blodvolym i kombination med sköra slemhinnor.

Är du orolig, så kolla hb-värdet hos Bm nästa gång, och ät järnrik mat/järntabletter!

/ jojja som nu har personligt rekord och har inte blött näsblod på flera veckor

• hotflower

I början av graviditeten blödde jag näsblod var å varannan dag ganska rejält. det var skit jobbigt! Men gick över...har dock blött ngra gånger det sista nu...är i v.36 nu.

• Catnip

Hade en helg för några veckor sedan när jag till slut fick ta hjälp av Akutmottagningen på sjukhuset...

Nåväl, jag fick kanontips där: *Spraya el droppa Nezeril el annan näshinneavsvällande medel på vaddtussen som du stoppar in i näshålan, då får blodkärlen hjälp att dra ihop sig = stopp på blödningen. Sitt upp, aaaaaaningens tillbakalutad, men ligg INTE ner (blodkärlen avlastas om man sitter upp - ligger men så "stasas" dem). Försök att inte svälja ner blodet, man kan må väldigt illa av för mycket av den varan i magsäcken...

Jag köpte hem blodstoppande vadd från Apoteket - HemoStop, sedan dess har jag inte blött en droppe

Hoppas det ger med sig!!!

• Mariahelene

Tack så mycket för råden tjejer.
    Pappa tipsade om de där blodstoppande vadden man kunde köpa på Apoteket, så jag var i väg o köpte dom idag. Så förhoppningsvis, blöder man inge mer nu U Wish...

Svar på tråden Näsblod.. ?