Förslag på namn till Sofie o Siris lillebror
Hej! Väntar en lillebror i januari o vill ha namnförslag . Storasystrarna heter Sofie o Siri . Har absolut inga bra förslag hittills . Vill inte ha för långa namn o inte alldelses för vanliga . Tack
Hej! Väntar en lillebror i januari o vill ha namnförslag . Storasystrarna heter Sofie o Siri . Har absolut inga bra förslag hittills . Vill inte ha för långa namn o inte alldelses för vanliga . Tack
Sixten
Tänker spontatnt att kanske andra namn med S eller I skulle passa, men kanske inte namn som börjar på S, lite kennel-varning då, lätt att blanda ihop..
Sofie, Siri och..
Didrik
Ossian
Elis
Eskil
Isak
Felix
Assar
Ivar
Nils
Bastian
Elias
Tobias
Mattis
Stellan
Mikael
Gustav
Svante
Henry
....... och så min pappas namn Harald.
Vanliga och liite mindre vanliga på samma gång. Samma generations namn.
Albin
August
Arvid
Alve
Ebbe
Frej
Gustaf
Harry
Henry
Herman
Johannes
Julius
Ludvig
Leonard/Leopold
Manfred
Moltas
Melker
Måns
Nila
Ossian
Tage
Tuve
Valdemar/Valde
Vilgot
Valter
Vilhelm/Willem
Vidar
Sander
Simon
Sigge, zack, zeke
Sofie, Siri &
Edgar
Isar
Imre
Elvis
Seth
Oliver
Frank
Sigge, samuel, simon
Sofie, Siri och...
Sam
Valter
Han kan heta Sam!
Lukas
Axel
Alf
Tor
Erik
Emil
Karl
Olof
Vide
Vide
Sven
Sune
Gunnar
Abbe
Stellan
Kasper
Viktor
Edvin
Joel
John
Otto
Tack för alla förslag !! Pojknamn är så svårt tycker jag . Har ett släckt namn "isedor" som jag inte kan bestämma mig för om dt e fint eller inte . Några tankar om dt ?
Isidor är väl den vanliga stavningen. Isse lär det bli.
Även om jag vet att Isidor är ett gammalt nordiskt namn så låter det så "fantasykaraktär" för mig. Och som någon sa, det lär bli Isse * ryser *.
Har ni börjat på en initial, så ska ni fortsätta, tycker jag. Det blir konstigt om det tredje barnet har en annan initial. Dessutom tycker jag att även pojkens namn ska vara fornnordiskt, traditionellt och stiligt. Spontant tänker jag på Sigurd eller Sigvard.
Samuel