• MarreBarre

Förslag på namn till Sofie o Siris lillebror

Hej! Väntar en lillebror i januari o vill ha namnförslag . Storasystrarna heter Sofie o Siri . Har absolut inga bra förslag hittills . Vill inte ha för långa namn o inte alldelses för vanliga . Tack

• Svar på tråden Förslag på namn till Sofie o Siris lillebror
  • MaaxMaax

Tänker spontatnt att kanske andra namn med S eller I skulle passa, men kanske inte namn som börjar på S, lite kennel-varning då, lätt att blanda ihop..

Sofie, Siri och..

Didrik
    Ossian
    Elis
    Eskil
    Isak
    Felix
    Assar
    Ivar
    Nils
    Bastian
    Elias
    Tobias
    Mattis

Veni Sancte Spiritus - - - Blogg: stadiggrund.blogspot.se/
  • aldrigmer

Mikael
    Gustav
    Svante
    Henry
    ....... och så min pappas namn Harald.

Vanliga och liite mindre vanliga på samma gång. Samma generations namn.

• fluu

Albin
    August
    Arvid
    Alve
    Ebbe
    Frej
    Gustaf
    Harry
    Henry
    Herman
    Johannes
    Julius
    Ludvig
    Leonard/Leopold
    Manfred
    Moltas
    Melker
    Måns
    Nila
    Ossian
    Tage
    Tuve
    Valdemar/Valde
    Vilgot
    Valter
    Vilhelm/Willem
    Vidar

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Lillan05

Lukas
    Axel
    Alf
    Tor
    Erik
    Emil
    Karl
    Olof
    Vide
    Vide
    Sven
    Sune
    Gunnar
    Abbe
    Stellan
    Kasper
    Viktor
    Edvin
    Joel
    John
    Otto

• MarreBarre

Tack för alla förslag !! Pojknamn är så svårt tycker jag . Har ett släckt namn "isedor" som jag inte kan bestämma mig för om dt e fint eller inte . Några tankar om dt ?

• fluu

Även om jag vet att Isidor är ett gammalt nordiskt namn så låter det så "fantasykaraktär" för mig. Och som någon sa, det lär bli Isse * ryser *.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Juniana

Har ni börjat på en initial, så ska ni fortsätta, tycker jag. Det blir konstigt om det tredje barnet har en annan initial. Dessutom tycker jag att även pojkens namn ska vara fornnordiskt, traditionellt och stiligt. Spontant tänker jag på Sigurd eller Sigvard.

• Juniana
    Juniana skrev 2013-09-17 19:48:57 följande:
    Har ni börjat på en initial, så ska ni fortsätta, tycker jag. Det blir konstigt om det tredje barnet har en annan initial. Dessutom tycker jag att även pojkens namn ska vara fornnordiskt, traditionellt och stiligt. Spontant tänker jag på Sigurd eller Sigvard.

Blev lite fel där - Sofie är naturligtvis inte fornnordiskt, utan en fransk form av ett grekiskt namn. Dock sedan många hundra år etablerat som ett svenskt namn, så det spelar ingen roll för mitt resonemang!
Svar på tråden Förslag på namn till Sofie o Siris lillebror