• kudden12

glutenallergisk,vad äter du till frukost

jag fick för 3-4 månader sedan reda på att jag är gluten intollerant.jag är 40 år,och det här är jäkligt jobbigt för mej,,särskilt frukostarna,då jag inte alls tycker om det glutenfria brödet,,så oftast får jag vänta några timmar,och äta lunch i stället..

• Svar på tråden glutenallergisk,vad äter du till frukost
  • Jojile

Har du provat det glutenfria knäckebrödet? Den röda kartongen (Sempers?)

Du kan ju alltid baka eget bröd men det brukar vara svårt att få till mjölmängden i början. Annars ägg kanske? Fil och flingor? Havregrynsgröt?

• Mamori

Jag är inte glutenallergisk men tycker inte om att äta bröd på morgonen. Jag brukar oftast äta tomatsoppa (Keldas färdiggjorda toscanska är supergod) så kan tipsa om det Folk brukar tycka att det är lite skumt med soppa till frukost men när jag har fått dem att testa så tycker de att det är super

• Livlig

Fil och glutenfrimusli? Alt hemgjord
    Bovetegröt?
    Quinagröt?

Vi äter mycket gluten och laktosfritt hemma hos oss. 

• kudden12

Jag ska prova det ni tipsat mej om. Jag har ju ätit mackor till frukost i 40 år,, så lite stiltje blir det ju nu .. Tack så mycket för era tips.

• Omogen citron

Man kan inte vara gluten allergisk, man är glutenintolerant. Det är en himla skillnad!

• kudden12

Ojdå, ja, jag är ingen expert på ämnet, därför jag frågar folk som vet.. Tur att ni förstod vad jag menade, trots fel uttryckt..

• Leonilda
    Omogen citron skrev 2013-09-09 10:49:59 följande:
    Man kan inte vara gluten allergisk, man är glutenintolerant. Det är en himla skillnad!

Då vet du inte mycket utan bara ute efter att provocera eller hacka men det är så här förstår du att glutenintolerans (kallas även celiaki). I folkmun kallas det ofta även glutenallergi
  • Thema

Glutenfri havregrynsgröt och knäckebröd. Ica har knäckebröd som inte r

Svar på tråden glutenallergisk,vad äter du till frukost