när jag blev gravid första gången blev min ibs-mage så mkt bättre, men så slutade de med missfall i v16, fick mjölk å sen några veckor efter avslag och mjölk försvunnit kom besvären tillbax.. nästa gång ja vart gravid var magen som vanligt till v6-7 då vart den normal, nått enstaka "anfall" av magknip och så bara, men de kan ju vem som helst få så de va ingen fara.. jag klarade inte av järnpillren ja skulle äta dock, men dom svagare funkade..
jag blev inte heller förstoppad som många gravida blir, utan de blev ett bra mellanläge för mig.. effekten höll i sig ungefär en månad efter avslutad amning, så jag hade 18månaders problemfri mage, de va underbart!!
magen vart lite bättre även efter amningen, men sen gick ja ner i vikt nu i vintras, och under den värsta bantningen åt ja inte så mkt, då stannade den av helt.. sen har den varit lugnare, men lite ont titt som tätt, men jag är glad att slippa springa på toa flera gånger om dan, eller sitta med smärta och kallsvettas så ja nästan halkar av toan, som ja ofta hade innan.. min dotter har dock fått magbesvär hon med :( allergisk mot mjölk och soja, och kronisk förstoppning som hon äter medicin emot, hon blir 5 i vinter och har ätit medicin sen hon va 2..