• X_Girl

Hjälp! Har massa vita små maskar i taket!

Jag har fått massa maskar uppe i taket! Vad ska jag göra? Ringde Anticimex och dom sa att jag ska rengöra köket och stoppa allt i tätslutande burkar. Någon som vet något sätt att få bort maskarna? Med något hemmagjort medel? Kan jag använda steammoppen och döda dom med värmen från ångan? Maskarna springer ut från springan högst upp ovanför köksskåpen...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-09 09:49
    Någon som kan hjälpa mig?

• Svar på tråden Hjälp! Har massa vita små maskar i taket!
  • X_Girl

Vet inte vad det är... Dom kryper ut ur en springa uppe vid köksluckan. Dom är jättesmå vita.... Har hört att jag kan hälla i bikarbonat i hålet eller något liknande så dör dom :S

• Madeleinekakan

Usch! Kan du inte ta upp en större öppning så att du ser varifrån de kommer? Spontant tänker jag att det ligger någonting och ruttnar någonstans, men jag är väl skräckfilmsskadad.

• Tow2Mater
    Madeleinekakan skrev 2013-09-09 10:11:06 följande:
    Usch! Kan du inte ta upp en större öppning så att du ser varifrån de kommer? Spontant tänker jag att det ligger någonting och ruttnar någonstans, men jag är väl skräckfilmsskadad.
    Samma tanke här; kolla så att personen i lght ovanför inte dött, ha ha.
  • Femininum

Låter som mottfjärilslarver. Ställ dig på en pall och ta bort dem med hushållspapper. Och städa ur köksskåpen och släng allt som är angripet. Det ser nästan ut som spindelväv i förpackningarna ibland.

Svar på tråden Hjälp! Har massa vita små maskar i taket!